נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?
הנך כאן: דף הבית / חדשות האתר / 15 שנות "לא רלוונטי" – סטטיסטיקות ואנקדוטות

15 שנות "לא רלוונטי" – סטטיסטיקות ואנקדוטות (חדשות האתר)

אני מפעיל את האתר "לא רלוונטי" מאז אוקטובר 2002. לא מעט זמן. התבוננות בסטטיסטיקה של הכניסות לאתר בזמן האחרון עודדה אותי להשקיע קצת בניתוח. בנוסף לכך, 27 באוגוסט 2017 היה היום עם שיא הדפים הנצפים ביותר באתר "לא רלוונטי" (מאז שאני צובר סטטיסטיקות של הביקורים באתר - ספטמבר 2008). באותו יום נצפו 25,703 דפים.

בזמן האחרון התחלתי להסתכל טוב בסטטיסטיקות של האתר ולנסות להבין את מקור המגמה. חדשות! לא הצלחתי לגלות מתאם בין שום דבר שאני יודע ובין הכניסות לאתר. בכל זאת החלטתי להציג את המידע שיש בידי. אולי למישהו יהיו רעיונות או מוטיבציה לחקור לעומק.

הסטטיסטיקות משקפות רק את כמות הכניסות. הסיבה לכניסה יכולה להיות רק ניחוש או חפירה מאד מעמיקה בנתונים.

צריך לזכור שאי אפשר לשייך את מספר הכניסות לאתר לכמות מכתבי השרשרת המסתובבים בישראל. בשנים האלה קרו שינויים טכנולוגיים משמעותיים במעבר מהמחשב השולחני למובייל. השמועות עברו מהדואר האלקטרוני, לפייסבוק ועכשיו לווטסאפ. עיצוב האתר והשימושיות שלו השתנו עם השנים, כמו גם החשיפה לגוגל.



זהו גרף יומי של הדפים הנצפים. המספרים האדומים מסמלים את עשרת הימים שבהם נצפו הכי הרבה דפים. כבר מהסתכלות שטחית רואים שינוי בהתנהגות המבקרים באתר. עד לשנת 2012 רואים מספר ביקורים פחות או יותר קבוע עם תנודות מחזוריות למעלה ולמטה יחד עם קפיצות לשם ולכאן. מ 2009 עד ל 2013 ישנה ירידה קבועה של מספרי הביקורים באתר, עם קפיצות מדי פעם. המספרים 3,4 ו-9 מסמלים שלושה ימים רצופים של המון כניסות שהכניסו את אותם ימים לרשימת עשרת הגדולים. הרזולוציה של הגראף לא מאפשרת לראות שאלו ימים נפרדים.

מאמצע 2016 רואים התחלה של עלייה בכניסות לאתר אבל הפעם ההתנהגות שונה. אין ביקורים קבועים אלא התנהגות תזזיתית. ישנם ימים עם מעט כניסות וישנם ימים עם המון כניסות.

הרשימה הבאה מציינת איזה דף תרם לרוב הכניסות בכל אחד מעשרת הימים "הגדולים". כמו כן, אני מציין את הקשר בין תאריך הפרסום של השמועה ובין תאריך תרומתה לכניסות באותו יום. באינטואיציה שלי יש קשר בין התגובה המהירה שלי לפרסום שמועות "חמות" ובין מספר הכניסות לאתר.

1. 2017-08-27 - מסתובבת בין הבתים בארץ קבוצה של ״רופאים״ מתחזים. שמועה חדשה שמקורה בהודו. פורסמה באותו יום.

2. 2017-07-02 - חיישנים על מחזיק מפתחות שמובילים גנבים לבתיכם. פורסמה באותו יום.

3. 2009-03-25 - תפיצו חייל שנעדר מאתמול כל דקה חשובה. השמועה הופצה לראשונה שנתיים לפני כן, ב-2007, ומשום מה חזרה להסתובב. פרסמתי את הדף שוב ב 2009-03-23 ובמשך שלושת הימים הבאים 24,25 ו-26 הדף הזה תרם להכי הרבה כניסות לאתר.

4. 2009-03-24 - תפיצו חייל שנעדר מאתמול כל דקה חשובה.

5. 2017-01-31 - אקמול עם וירוס Machupo. פרסמתי את השמועה יום לפני.

6. 2015-06-01 - אזהרה חמורה מאגף טכנולוגיות מידע. אזהרת וירוס שפרסמתי 2009 ומשום מה קיבלה תפוצה חדשה ואנשים חזרו לחפש אותה.

7. 2009-04-26 - מס על אינטרנט. מתיחה מוזרה שקיבלה תפוצה היסטרית. פרסמתי אותה יומיים לפני.

8. 2017-06-18 - קרניים קוסמיות יגרמו נזק לגוף דרך הטלפון הסלולרי. שמועה שמקורה באפריקה וקיבלה תפוצה עולמית. פרסמתי באותו היום.

9. 2009-03-24 - תפיצו חייל שנעדר מאתמול כל דקה חשובה.

10. 2017-01-12 - וירוס "הריקוד של האפיפיור". השמועה קיבלה המון כניסות למרות שפורסמה באתר חודש לפני כן.



הגרף ברזולוציה שבועית מראה טוב יותר את ההתנהגות המבקרים באתר משבוע לשבוע. עד ל 2013 השימוש היה באיזו שהיא מחזוריות קבועה ולאחר מכן, כניסות תזזיתיות. הקפיצה הגדולה בצד שמאל היא השבוע שבו שלושת הימים ההיסטריים בסוף מרץ 2009. השבוע עם הכי הרבה כניסות.



הגרף ברזולוציה החודשית מראה את המגמות. מאז 2016 רואים מגמה משמעותית של עליה בביקורים באתר.

הסבר? אין לי. אם מישהו ירצה לעשות עבודה רצינית על הסטטיסטיקות של "לא רלוונטי", אשמח לאפשר גישה לאנליטיקס.

ולסיום, תשובה לשאלה שאני נשאל שוב ושוב - "מה המכתב הנצפה ביותר בכל שנות קיומו של האתר"?

במקום הראשון עם 146,000 צפיות - דניאלה פסקו, הסטודנטית החולה והמסכנה מרומניה שמשפחתה תקבל 0.01 סנט על כל אימייל שתעבירו.

במקום השני עם 113,000 צפיות - אזהרה חמורה מאגף טכנולוגיות מידע במשרד ראש הממשלה. אזהרת הוירוס שהפכה את תומר שמש לאדם מאד מפורסם. מעניין איפה הוא היום.

במקום השלישי עם 100,000 צפיות - שימו לב לקידומת: 074 – 073 – 072. במקרה של ההודעה הזו, ההמלצה שלי היא "לכאן או לכאן".

במקום הרביעי עם 64,000 צפיות - 70 קמ"ש ברמזור. במקרה של השמועה הזאת דובר משטרת התנועה "לא דייק". ההמלצה - אפשר להעביר.

במקום החמישי עם 52,000 צפיות - קבצנים ברחובות עם מחלה מדבקת (שפעת עופות פרוסטטית). המצאה נהדרת (משנת 2005 !) שכורכת במעט מלים את כל מה שמפחיד אנשים - קבצנים, מחבלים, מחלות.

לסיכום - יש בפוסט הזה רמזים למגמות יחד עם אנקדוטות נחמדות לסיכום 15 שנות פעילות. האם האתר מסייע להפחתת תופעת השמועות ומכתבי השרשרת? אני לא חושב. מה שאני כן רואה, ומשמח אותי, שבשנה האחרונה יותר ויותר אנשים נהנים מההשקעה ומהמחוייבות שלי. ועל כך אני מודה להם.

ועוד משהו - תודה ענקית לג'ולי סטרולי שמסייעת לי כבר שנים בניהול האימייל שמגיע לאתר ובתשובות לפונים ולפאשה קגן שבזכותו העיצוב החדש והנהדר של האתר.

2 תגובות

  1. התזזיתיות של הכניסות בשנים האחרונות יכולה לנבוע משינוי בהתנהגות צריכת המידע שאתה מפרסם. אני יכולה להעיד רק על עצמי, אבל הסטטיסטיקות בהחלט מתאימות לכך: במקום להכנס אחת לכמה זמן ולקרוא, בימינו אני נכנסת כל פעם בשביל לחפש שמועה ספציפית שהגיעה אלי לוואטסאפ בשביל להגיב בקבוצה בה פורסמה (ובד"כ להגיד שזה לא נכון)

    ההבדל אצלי נבע מכך שפעם כמעט ולא קיבלתי מכתבי שרשרת בעצמי, אבל המגמות עניינו אותי. כיום נוצר מצב של קבוצות וואטסאפ שאני חברה בהן ובהן מפיצים כל כמה זמן מכתב שרשרת. במקרים מסויימים אני מנסה ללמד אנשים לבדוק אצלך לפני שהם משתפים, אני באמת לא יודעת אם זה עובד.

    לסיכום אני רוצה להגיד תודה רבה. האתר הזה עוזר לי על בסיס קבוע והיכולת למצוא בקלות ובעברית תשובה להאם שמועה זו או אחרת אמיתית או לא מעלה את איכות המידע שמשותף ברשת, לפחות בחוויה שלי. תודה!

  2. צריך להוסיף גם מאיפה הגיעו הפניות
    כלומר מחיפושים בגוגל
    או מקישורים באתרים או בפורומים
    או מקישור במייל
    זה יכול ללמד קצת על ההתנהגות

    וגם מי נכנס, אם זה רובוטים או אנשים

    ושוב כמו תמיד
    תודה רבה על האתר
    אני יודע שהוא עוצר מכתבי שרשרת
    לא פעם קיבלתי או שלחתי תגובה למכתב שקיבלתי
    וכתבתי שבאתר לא רלוונטי כתבו שזה 'לא רלוונטי'

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top