נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / מזעזע,יותר מ60% מתקציב הבטוח הלאומי הולך לערבים שהם 20%

מזעזע,יותר מ60% מתקציב הבטוח הלאומי הולך לערבים שהם 20% (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

שטויות מוחלטות. לביטוח לאומי אין נתון של אחוז הקצבאות הניתן לאוכלוסיה הערבית מסך כל הקצבאות ולכן לא ברור לי מאיפה הכותב המציא את המספר.

ההתייחסות לניצולי השואה עוד יותר מגוחכת כי הכספים קיימים, לא בביטוח הלאומי, והמדינה לא מצליחה להתארגן על עצמה לתת אותם לניצולי השואה הזקוקים להם. ראו את דו"ח מבקר המדינה סיוע המדינה לניצולי השואה מאפריל 2017.

על פי הדו"ח של הביטוח הלאומי ממדי העוני והפערים החברתיים - דוח שנתי, 2015 עולה תחולת העוני של המשפחות הערביות, למרות כל הקצבאות שנטען שניתנות להן, אז כנראה שהבעיה היא לא שם אלא במקום אחר.

הסיבה שלא יהיה כסף בקופה של הביטוח הלאומי היא לא בגלל הערבים אלא בגלל הזקנים. בדו"ח האקטוארי של הביטוח הלאומי לסוף שנת 2010 נכתב: הבעיה העיקרית באיזון המוסדות לביטוח לאומי היא הגידול המהיר של האוכלוסייה המבוגרת ביחס לאולוסייה הצעירה. לכן, כתשובה לכותב המכתב, המדינה צריכה להשקיע אפילו יותר בערבים כדי שיוכלו להתפרנס יותר ולשלם יותר דמי ביטוח לאומי ולמלא את קופתו המתרוקנת.

הביטוח הלאומי מכיר בבעיה שלא הוזכרה במכתב המטופש והיא שחלק מאזרחי המדינה הערבים לא מקבלים את הזכויות המגיעות להם. במסמך קווי מדיניות לחיזוק מדינת הרווחה בישראל והשירות לציבור ע“י הביטוח הלאומי מינואר 2017 נכתב: בתוך הציבור הערבי ישנה קבוצה גדולה שחיה בעוני ועם קשיי תעסוקה, זאת יחסית לכלל הציבור. בשל כך, ומתוך תפיסה של צמצום פערים בין קבוצות אוכלוסיה חזקות וחלשות, נעשים צעדים למיצוי זכויות מקסימלים בקרב המגזר הערבי בכלל ובקרב הפזורה הבדואית בפרט, זאת בהתאם למאפיינים ייחודיים.

לסיכום: לא ידוע בדיוק איזה אחוז מקצבאות הביטוח הלאומי ניתן לאוכלוסיה הערבית אבל ידוע שהיא הופכת להיות יותר עניה וגם שהיא לא מקבלת את מלוא הזכויות המגיעות לה. אין קשר בין מה שמקבלים (או לא) הערבים ובין מה שמקבלים (או לא) ניצולי השואה. אין קשר בין הקיצבאות שמקבלת האוכלוסיה הערבית ובין התרוקנות הקופה של הביטוח הלאומי.

המקור:

הטבות לערביי ישראל : תשלומי מיסים וביטוח לאומי
עובדה מצמררת !!! : למרות שערביי ישראל מהווים כ :20% מאוכלוסיית המדינה, הם זוכים ב- 60% מתגמולי הביטוח הלאומי. תקראו שוב! מתוך תקציב של 66 מיליארד שח ערביי ישראל מקבלים 40 מיליארד (40,000,000,000 שח למי שלא יודע תקציב ביטוח לאומי גבוהה מתקציב הביטחון- תבדקו!)
כך שלמעשה החלק הגדול בתקציב המדינה הולך לטובת ערביי ישראל ( 20% מהאוכלוסייה) – ולכן אין כסף לתת לניצולי השואה אבל תקציבים לערביי ישראל יש גם יש!!!

ערביי ישראל כל כך "אומללים", שגביית המיסים במגזר הערבי היא מגוחכת , מילא כשמדובר במיסי המדינה כמו מס הכנסה ומע''מ, אבל הם גם לא ממש טורחים לשלם את המיסים העירוניים שלהם , ובנוסף מצפים מהממשלה לכסות את הגירעונות שהם יוצרים .

מותר לערביי ישראל לדרוש ולקבל דמי אבטלה ולעבוד כל היום "בשחור". ישנם אלפי ערביי ישראל שנוסעים במרצדסים בBMW חדישות שעולות 600 אלף שח והם לא משלמים מיסים מכיוון שהם מצהירים שמרוויחים משכורת מינימום כשוטפי מכוניות...

מותר לערבים להחזיק כמה נשים ועשרות ילדים על מנת לקבל עשרות אלפי ש"ח בחודש מביטוח לאומי (וכשאני אצא לפנסיה ביטוח לאומי יגיד לי שאין כסף בקופה).
ישנם אלפי ערבים שיש להם הרבה נשים והרבה ילדים ולכן זוכים לקבל מביטוח לאומי משכורת שלא תבייש אף מנכ"ל בחברת היי-טק (ממש סטארט-אפ על חשבון אזרחים סוג ב)

ועכשיו לשיא השיאים
הידעתם כי עשרות משפחות המחבלים הערבים הישראלים זוכות לקבל מביטוח לאומי "קצבת שארים" ו"קצבאות ילדים" (נכון בינתיים הביטוח הלאומי מסרב להחזיר להם גם את תשלום כרטיס העלייה לאוטובוס שפוצצו בפיגוע על סך 5.2 שח – אבל אני משוכנע שיהיו מספיק עורכי דין שמאלנים -אנרכיסטים שידאגו לתקן את הקיפוח הנפשע הזה!!!)

אדון כחלון לפני שאתה מדבר ומנסה להפחיד לפי אג׳נדת השמאל הקיצוני ביותר אליה אתה משוייך. תטפל קודם בדבר המזעזע הנ״ל.

7 תגובות

  1. יש לביטוח לאומי נתון על קצבאות לפי כל חתך שעולה על הדעת
    ובחיפוש מהיר מוצאים חיתוך לפי ישובים:
    https://www.btl.gov.il/Publications/yeshuvim/2015/Pages/2010Y4.aspx

    לא בדקתי את הנתונים ולא יודע אם הטענה צודקת, אבל הנתונים שם.

  2. אכן מכתב גזעני מבחיל, אולם יש לדייק בעובדות – כ- 50% מתקציב הביטוח הלאומי מקורם בתקציב המדינה.
    http://tinyurl.com/ychp557o

  3. חשוב לציין כי בשנת 2015 הודיע הביטוח הלאומי שמעתה והלאה, לא ישולמו למחבלים ומשפחותיהם קצבאות כלשהן (שארים, נכות, ילדים).

  4. למעשה יש מחקר רשמי של המחלקה לפיקוח תקציבי בכנסת, מבוסס על נתוני 2015 (על פי ישובים):
    http://knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m04111.pdf
    המחקר הזה שולל לחלוטין את נכונות השרשרת, ומראה כי הישובים הערביים מקבלים פחות או יותר (עם נטייה לפחות) את הפלח המגיע להם מביטוח לאומי על פי אחוזם באוכלוסיה.

  5. ראשית – תיקון לקביעה שלך שאין נתונים.
    בוודאי שיש נתונים של התפלגות של נתונים לפי מיגזר.
    הבקשה לקבלת נתונים אלו הוגשה אגב ע"י חברי הכנסת הערבים.
    מעיון בנתונים עולה, כי ברוב הקיצבאות המשולמות ע"י המוסד לביטוח לאומי, שיעור מקבלי הקיצבאות במיגזר הערבי שווה או גבוה ביחס לחלקו באוכלוסיה הכללית.
    האם הדבר מעיד על הונאה או רמאות? לא בהכרח.
    מן הסתם קיימת כזו…אך היא קיימת בכל המגזרים.
    אין מחקר, סקר או בדיקה כלשהי שבדק איזה מיגזר מרמה יותר.
    ניתן לצפות או להוריד את קובץ הנתונים מתוך אתר הכנסת בקישור שלהלן:

    https://fs.knesset.gov.il/globaldocs/MMM/c16946a1-4eb4-e511-80d0-00155d0acb9e/2_c16946a1-4eb4-e511-80d0-00155d0acb9e_11_9464.pdf

  6. אין חלוקה ללאום במאגר הביטוח הלאומי. אבל יש חלוקה לישובים יהודיים ערביים ומעורבים. אנשי התקציב בכנסת עושים פילוח על פי ערים ערביות יהודיות או מעורבות והמידע מאתר הכנסת משנת 2017 לגבי שנת 2015. הישובים היהודים ב-2015 היו 63%. הישובים הערבים 15.5%. היתר מעורבים. הישובים היהודים קיבלו כ- 41% בכלל הבטחת ההכנסה והישובים הערבים קיבלו כ-40% מכלל הבטחת ההכנסה. כלומר, בממוצע ערבי מקבל פי 4 הבטחת הכנסה מיהודי. אני מצרף לינק לנוחות כבוד הצנזור. הצנזור ירום הודו מתבקש למחוק אותו. https://fs.knesset.gov.il/globaldocs/MMM/c16946a1-4eb4-e511-80d0-00155d0acb9e/2_c16946a1-4eb4-e511-80d0-00155d0acb9e_11_9464.pdf

  7. לפי נתוני הביטוח הלאומי, אמנם מ-2015 אבל בכל זאת – זאת שטות מוחלטת. ראו
    https://fs.knesset.gov.il/globaldocs/MMM/c16946a1-4eb4-e511-80d0-00155d0acb9e/2_c16946a1-4eb4-e511-80d0-00155d0acb9e_11_9464.pdf

    עמוד 11.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top