נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / הסכנות במדפסת לייזר – חשוב!!!

הסכנות במדפסת לייזר – חשוב!!! (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

הסרטון מפורסם על ידי חברה המוכרת פילטרים למדפסות שאמורות למנוע את פליטת האבק שנטען שהוא מזיק.

לפני חודשיים שלחה החברה אימייל שבו היה גם קישור לסרטון. אני פרסמתי כאן את המכתב וביקרתי את האימייל במלים קשות ובתגובה קיבלתי איום בתביעת דיבה אם לא אסיר את המכתב. מכיוון שאין לי כח וכסף להילחם בחברה, הסרתי את המכתב. לכן, לא אכתוב כאן את שם החברה או המוצר ולא אכתוב כאן את הסיבות שבגללן אני ממליץ לא להעביר את המכתב או את הסרטון. לשיקולכם.

המקור:

מסתובב סרטון שטוען שהאבקה הנפלטת ממדפסות לייזר מסרטנת.

12 תגובות

  1. חברה חוצפנית שהחליטה להילחם בפרסום ואיימה בתביעה ממש הייתי רוצה לראות דוגמה של מוצר ומה הסיבה לדואר מסחרי שכזו

  2. אני משתמשת במדפסת לייזר, די חדשה, והיא פולטת בכל הדפסה מעין עשן. ברור שזה לא מחייב לקפוץ למסקנה שהוא מסרטן, אך בכל מקרה כדאי לאוורר.
    אין לי מידע על מדפסות אחרות. יתכן גם שחלקן פולטות גזים בלתי נראים לעין.

  3. טעות של מי שחושב שהוא יודע הכל או שהוא בעל עניין להשתיק את הנושא ומאשים חברה שמוכרת פילטרים שכמובן אינו מציין את שמה.
    לא המכתב חשוב אלא הרקע שהוא מחקרים שנעשו על ידי מספר אוניברסיטאות בגרמניה בנושא והוצגו בתכנית טלביזיה במשך כ7 דקות על ידי הטלביזיה של צפון גרמניה. גם כששוללים משהו צריך לוודא שיש עובדות אמיתיות מאחרורי זה
    http://www.youtube.com/watch?v=dmc4ww7fwqM&feature=player_embedded

  4. לכותב התגובה א.ב. – איך אתה יכול לסתור את הטענה של חנן בעזרת סרטון מטעם החברה אשר מפיצה את המוצר (וקרוב לוודאי את המייל). זה כמו לצטט את עצמך כדי להוכיח שאתה צודק… אנא הבא מחקרים מבוססים יותר אחרת זה ימשיך להראות בעיני כ"לא רלוונטי".

  5. נח הורניק

    לדעתי חנן טועה והמגיב א.ב. צודק. יש להפריד בין הסרטון שהוצג בטלויזיה הגרמנית על עובדותיו בקשר לסיכונים הבריאותיים של המיקרו חלקיקים של אבקות הטונר, לבין זה שחברה מסחרית אולי משתמשת במסר הזה לקידום מוצרים שלה שעוסקים בתחום. את העובדה שיש ככל הנראה סיכון בחלקיקי האבקה שנפלטים לאויר בתהליך ההדפס גם חנן אינו שולל. ולמי שעדיין מפקפקים בכך שקרוב לודאי שיש סיכון בריאותי, אני ממליץ להכניס בגוגל שאילתא בנוסח "is laser toner powder dangerous" ויקבל מעל 200,000 התייחסויות לנושא. אני בטוח שאם הייתי מנסח את השאילתא במילים קצת אחרות, הייתי מקבל עוד כמה אלפי התייחסויות נוספות.
    ולכן אסכם ואומר: ונשמרתם מאד לנפשותיכם. יש ככל הנראה סיכון. אז אם כל מה שצריך זה להתרחק מעמדת ההדפסה ולדאוג לאיוורור מתאים — אז מה הבעיה? עשו זאת !!!!

  6. אם נדבר לשניה בעובדות:
    1. המחקר שהסרטון ב-YouTube מתייחס אליו נמצא כאן:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22069140
    2. אפילו באבסטרקט של המחקר מופיע דגל אדום ענקי:

    "As yet, differences in biological activity cannot be explained on the basis of the specific emission characteristics of the different printers"

    כלומר, הם קיבלו תוצאות שלא מתיישבות עם יחס הפליטה השונה של המדפסות שהם בדקו, מה שמערער מאוד את הטענה שלהם שיש משהו בפליטה שאחראי ישירות לאפקט בעייתי.

    כדי לבאר – זה כמו שאטען שחשיפה לאור צהוב גורמת לפצעי בגרות, ואבדוק מספר נורות, שכל אחת פולטת אור יותר ויותר צהוב. בבחינת הנתונים אקבל שאין שום קשר בין מידת האור הצהוב שנפלט, לכמה פצעי בגרות הופיעו אצל אנשים.
    יתכן בהחלט שיש משהו אחר בנורות שגורם לפצעי בגרות, או שהניסוי שלי היה פגום, וזה דווקא כן האור הצהוב, אבל אם מסתמכים רק על הניסוי הבודד שעשיתי, המסקנות שלו מחלישות את מה שהוא בא לטעון, לא תומכות בכך.

    3. אני מסכים שהיות וזו טכנולוגיה נפוצה, שצריך להשקיע משאבים רבים בלחקור את זה מכל כיוון אפשרי.

    4. להגיד שהמחקר הנוכחי הוא סיבה לדאגה זו הגזמה פראית. הוא סיבה לבצע מחקרים נוספים. עד שהוא לא ישוחזר פעמיים-שלוש, ויבוצע עם בקרות טובות יותר, אין מה לדבר.
    כל זה היה נכון אם לא היה את הדגל האדום בגוף המחקר. בהתחשב בדגל האדום הזה, המחקר לא שווה את הנייר עליו הוא מודפס, כי כרגע הוא /מחליש/ את הטענות, לא מחזק אותן.

  7. מחקרים חדשים מוכיחים למעשה כי דווקא פילטרים למדפסות הם אלו שגורמים להגברת הסיכון לסרטן. את המיקרו-חלקיקים המסרטנים עצמם הרי אי אפשר לסנן באמצעות הפילטר בלי לסתום את כל יציאת האוויר של המדפסת (אחרת היה פיתרון מאד פשוט גם לקירות אסבסט), אבל מצד שני החלקיקים שכן מסוננים בפילטר הם החלקיקים הנראים והגדולים יותר (פחמן שנוצר כתופעת לוואי מהטונר של המדפסת) – ואליהם נצמדים החלקיקים המסרטנים. המצב הזה גורם לחלקיקים המסרטים לשקוע ולא להישאר באוויר.

    אבל ברגע שהפילטר מסנן את חלקיקי האבק האלו, המיקרו-חלקיקים המסרטים לא נצמדים לשום דבר וממשיכים לצוף לאיטם באוויר – עד שאתם נושמים אותם.
    בקיצור, תתרחקו מכל מיני פילטרים שרק יגבירו את הנזק הבריאותי שנגרם לכם, ויגדילו את הסיכוי שלכם לחלות בסרטן.

  8. מסתבר שקיים מאמר טרי יותר של אותה פרופסור, משנת 2011 לעומת המאמר מ-2007 שהחברה מצטטת, ובתמצית המאמר מופיעה הפסקה הבאה, שדי מייתרת את הפילטר לעומת סיכונים אחרים מחלקיקים דקים בסביבת המשרד:

    We show for the first time that the eight-hour time-weighted average printer particle exposure is significantly less than the eight-hour time-weighted local background particle exposure, but that peak printer particle exposure can be greater than two orders of magnitude higher than local background particle exposure. The particle size range is predominantly ultrafine (< 100nm diameter).

    In addition we have established that office workers are constantly exposed to non-printer derived particle concentrations, with up to an order of magnitude difference in such exposure amongst offices, and propose that such exposure be controlled along with exposure to printer derived particles.

    את הקישור למאמר ניתן למצוא באתר הפירסומים של אוניברסיטת קווינסלנד – http://eprints.qut.edu.au/43486/

  9. גילעד גינסבר

    אני בד"כ מאוד מאמין לאתר זה אבל אני מאוד רוצה לשמוע את התגובה לכתבה שפורסמה השבוע על מדפסות לייזר בחדשות 2
    (http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast/Article-73549d6b79d7c31004.htm)

    תודה

  10. איתי, יש לך קישור למחקרים המוכיחים את בעייתיות הפילטר? לומר דברים ללא קבלות זה לא רציני.

  11. הרשו לי להגיב על הנושא של הסכנה ממדפסות לייזר. יש היום יותר ויותר מחקרים הנעשים על פליטת חלקיקים זעירים ממדפסות לייזר. הטענה היא שחלקם הוא קרצינוגני, כלומר יכולים לגרום לסרטן. החלקיקים האלה יכולים להיספג בריאות ומשם לחדור למערכת הדם. הטענה היא שהסיכון מחלקיקים אלה אינו נופל ואולי אף עולה על זה משאיפת עשן סיגריות. מי שמעוניין במקור של אותם מחקרים, האינפורמציה נמצאת ברשת. לגבי הפילטרים הנמכרים למשתמשים במדפסות הלייזר, הרי שכאן עולות כמה שאלות 1) האם הם יכולים לבלום את פליטת החלקיקים? 2) האם יש בהם להחמיר את התופעה (כפי שצויין כאן לעיל)? 3) מה מידת התועלת בהם יחסית לסוגי פליטה אחרים של חלקיקים קרצינוגניים בסביבת הבית או המשרד? אלה שאלות בהן יש לדון בנפרד מהנושא של עצם פליטת החלקיקים כיוון שאין להם כל השלכה על עצם הסיכון עצמו.
    לכן, מבלי להתייחס לשלושת הסוגיות הקשורות בפילטרים, אני מציע לזהירים בינינו לאמץ את אמצעי הזהירות הבאים: 1) להשתמש מה שפחות במדפסות לייזר ויותר במדפסות דיו 2) אם כבר משתמשים בלייזר, לדאוג לסביבה מאווררת במשרד או בבית ואגב, מזגנים מפוצלים אינם מאווררים את אויר החדר; הם רק מקררים/מחממים אותו. כלומר, יש צורך במערכת איוורור המוציאה אוויר משומש מהחדר ומכניסה אוויר טרי ונקי מבחוץ.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top