נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / החזקת סכין אסורה

החזקת סכין אסורה (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

אני לא עורך דין. במידה ואתם נתקלים בצרה עם מערכת החוק, פנו לעורך דין שיסייע לכם. חיפשתי בגוגל "החזקת סכין" ומצאתי בהרבה מקורות שכתוב "סעיף 186 לחוק העונשין - החזקת אגרופן או סכין שלא כדין (א) המחזיק אגרופן או סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקם למטרה כשרה, דינו - מאסר חמש שנים." על פי הכתוב במכתב, אין להם מה לדאוג, אם רק יוכיחו כי החזיקו את הסכינים למטרה כשרה. אני מסתובב עם אולר לדרמן בתיק כל הזמן וכשאני נכנס למקומות רשמיים אני מפקיד אותו ואף אחד לא מחרים לי אותו.

עדכון: כותבת לי ש. שהיא עו"ד פלילית, עובדת בסניגוריה הציבורית: מתוקף תפקידי אני נתקלת באינספור תיקים בעבירות של החזקת סכין. אתה צודק לחלוטין כי החזקת סכין למטרה כשרה איננה עבירה. יחד עם זאת, חלק גדול מהציבור סבור, שהחזקת סכין למטרת הגנה עצמית איננה מהווה עבירה, מתוך ההיסק הלוגי השגוי, כי הגנה עצמית היא חוקית. אז נכון שהגנה עצמית היא חוקית, אולם החוק מצמצם אותה מאד, ובמקרה של התנהגות פסולה מלכתחילה (למשל, הצטיידות בסכין), הטענה איננה מתקבלת. לגבי האולר מסוג לדרמן שאתה מחזיק, מאחר שלפי החוק הוא איננו "סכין", מאחר שאיננו מתקבע, החזקה היא הפוכה – חזקה שמוחזק למטרה כשרה.
בנסיבות מסוימות (כמו פיקניק או קמפינג) ניתן בודאי לראות את ההחזקה ככשרה, אולם הגנה עצמית (שזו הטעות של רוב האוכלוסיה שמחזיקה סכין ברכב באופן קבוע) או "סתם שכחתי את הסכין" – אינן מטרות כשרות.

המקור:

לפני כחודש אני ובן זוגי נסענו לסופ"ש בצפון- עם אוהלים, שק"ש וכל הסיפור.... בדרך (ביציאה מקרית שמונה) עצרה אותנו ניידת משטרה לבדיקת מסמכים. אחרי שבדקו את המסמכים, החליטו שרוצים לעשות חיפוש באוטו. באוטו נמצאו שני סכינים (בתיק במושב האחורי)- נסענו לקמפינג- הסכינים נועדו לחיתוך קרשים וירקות.

באוטו רגע החרים השוטר את הסכינים ומילא איזשהו טופס שהועבר לפרקליטות.

כיום אנחנו מחכים למשפט. התברר שקיים חוק האוסר להסתובב עם סכין אפילו בתא מטען - מחוץ לבית בכלל.העונש על כך מגיע עד לחמש שנות מאסר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

בן זוגי עובד בביטחון, בחור בן 30 ללא עבר פלילי, שירות צבאי מלא בצנחנים, עם תעודות הערכה וכד'...אם אפילו התיק ייסגר, או הוא יצא עם איזה קנס קטן או עונש על תנאי, לא יוכל להמשיך ולהיות זכאי לאישור נשיאת נשק ויאבד את מקום עבודתו.

כל מי שדיברנו איתו על הנושא, היה מופתע לא פחות מאיתנו שקיים חוק כזה בכלל.

לכן חשוב לי שמייל זה יגיע לכמה שיותר אנשים.

תדעו והיזהרו.

אנא העבירו את המייל לכל מי שאתם מכירים!

4 תגובות

  1. שלום,
    1. כנראה שהעו"ד אינה מעודכנת כיוון שכל סכיני ה- Leatherman החדשים הם עם להב ננעלת ולכן ניתן להגדירם ע"פ חוק כסכין והינה התהפכו שוב היוצרות ועליך להוכיח שנשאת את הכלי למטרה כשרה (אולי אצטרך – זה לא מטרה כשרה). נשמח לשמוע מה אומרת העו"ד.
    2. כיום קשה מאוד למצוא סכין נורמלית עם להב מתקפל שאינו ננעל, למרות זאת מוכרים את הסכינים הלא כשרים כמו בוטנים בשוק ולמעשה המטרה הכשירה היחידה שתהיה לך היא לאחר הקניה עם קבלה מפה והלאה אסור להוציא מהבית אלה עם כן דאגת להצטייד במטרה כשרה מראש.
    3. גם לשוטרים ולאנשי כוחות ביטחון אסור לשאת סכין . במידה והם צריכים להגן על עצמם- עדיף להשתמש באקדח כיוון שאותו מותר לשאת ברישיון ללא צורך במטרה כשרה. שימוש בסכין יוכל לשמש כנגדם כיוון שהם נשאו אותו למטרה שאינה כשרה כפי שציינה זאת העו"ד.

  2. לידיעתך לנדרמן הוא סכין שניתן להפכו להיות קבוע והוא סכין ולא אולר ע"פ החוק ראה פסיקת בית המשפט העליון.

  3. אני לא עו"ד ועוזר לידידה לצאת מתיק החזקת סכין מסתמך על פסקי דין היא לא מאמינה בסנגור ציבורי,בקשתי צו לבדוק את הסכין במשטרה לאחר בדיקה גליתי שמדובר באולר שזה חוקי.וכמו כן חיפוש של המשטרה היה לא חוקי.

  4. גילי בנימין

    לידיעתך אם השוטר רוצה לחפש לך ברכב ללא צו חיפוש זה אסור לו ולא משנה מה הוא מצא ברכב אפילו אם זה סמים מסוכנים או M16 סתם דוגמא, לא יקרה לך כלום. כי השוטר חיפש לך ללא אישור ברכב וזה לא חוקי. השוטר בעצם עבר על החוק

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top