נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / הצגת רשיונות בתחנת המשטרה

הצגת רשיונות בתחנת המשטרה (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

בדקתי עם המשטרה והמסמך המצורף הוא אותנטי

המקור:

(פס"ד 11916/06/08 ריכט מרדכי נ' השוטר שמר עוזי) הנחיות מדור תעבורה 14/09
1. יש לרענן לכלל השוטרים את ההנחיה לפיה אין "הצגת רשיונות" בתחנת המשטרה בארץ.

2. במקרים בהם הנהג טוען שהרשיונות תקפים ואינם ברשותו, השוטר יאמת דברי הנהג עפ"י בדיקה במסוף, אם אכן הרשיונות תקפים, אין לרשום לנהג דוח.

3. ביחידות פניות נהגים ובמש"ל, נהג שנרשם לו דוח (בטעות) ויגיש בקשה תוך צירוף רישיון נהיגה בתוקף. על היחידה להעביר לתובע מוסמך לביטול הדוח.

4. יש להעביר ההנחיה לכלל שוטרי התנועה, הסיור והמתנדבים ולמטפלי פניות נהגים.

תגובה אחת

  1. לפני כשנתיים ביתי ועוד שלושה חברים כולם חיילים בחופשה, נסעו ברכב של אחד החיילים בערד מהבית למרכז המסחרי לקנות פיצוחים כדי להנות מצפייה בסרט. מאחר שבעל הרכב היה נהג חדש ואסור לו להסיע נוסעים , ביקש מביתי שתנהג (היא יותר ותיקה).
    כולם לבושי אימוניות ,ערב שישי , חופשת השבת, ויוצאים למרכז לקנות כמה דברים ומתכונים לחזור להמשך הבילוי בבית.
    כאשר הגיעו למרכז וירדו מהרכב ובדרכם לפיצוצייה נעצרה ניידת אחרי רכבם והשוטר שאל "של מי הרכב הזה" בעל הרכב ענה שלי, השוטר שאל ומי נהג בו, ענתה ביתי אני, אז ביקש השוטר רישיונות וביתי ענתה "תראה אני באימונית ואין עלי רשיונות אך אני גרה ממש קרוב ואני יכולה בשנייה להביא ולהראות לך" השוטר אמר טוב לכי לניידת שהשוטרת תבדוק אותך (במסוף). עד כאן הכל לכאורה נראה בסדר, ואז ביתי בתמימות תוך כדי שהשוטרת מעלה את הפרטים המסוף ומגלה שהכל בסדר, ביתי צילצלה אלי ושאלה מה יעשו לה על כך שאין איתה את הרשיונות , עניתי לה כלום , מקסימום תקבלי בדואר קנס ובפעם הבאה תדאגי שהמסמכים יהיו תמיד איתך. ולפתע אני שומע אותה דרך הטלפון צועקת "איי אבא הוא מרביץ לי" וברקע אני שומע את החברים שלה צועקים " מה אתה עושה ? למה אתה מרביץ לה? . ואז הטלפון נותק ,השעה הייתה עשר בלילה ערב שישי אני ואישתי מיהרנו לתחנת המשטרה בערד ובירור קצר בתחנה העלה שהבת שלי תקפה שוטר והוזעקו למקום עוד מספר ניידות לעזור "לשוטר המותקף"
    ותוך מספר דקות אישתי ואני ראינו את הבת שלנו מובהלת לתוך התחנה מאוזקת ביידים וברגלים כמו ראש אירגון פשע (אל קפונה)
    וכל זאת כי לא היה לה את רשיון הנהיגה. בנוסף ערך השוטר חיפוס ברכב ומצא אולר והחליט שזה נשק חם ועצר את בעל הרכב. זה שבעל הרכב וכל יתר החיילים שהיו ברכב היו עם נשקים צהליים , זה בסדר , אך " אולר" שומו שמיים מסכן את הציבור ויש לעצור את הנהג.
    בימים אלה מתנהל דיון בבית המשפט ולפי הפרוטוקול משני הדיונים הראשונים עולה שלא היתה הצדקה לעצור אף אחד לא בגלל הרשיונות לא הגלל הסכין וכנראה שבית המשפט לא מאמין שחיילת בחופשה שיצאה למרכז לקנות פיצוחים תתקוף שוטר סתם כך, מה עוד שגירסתה נתמכת על ידי העדויות של יתר החיילים. נקווה לטוב.
    לתשומת לבכם החוקים וההמלצות לצערי הרב לא תמיד באים לידי ביטוי הוגן על ידי השוטרים ומאוד מעניין שתמיד האזרחים הם אלה שתוקפים את השוטרים המסכנים והשוטרים רק מנסים להגן על עצמם מהאזרחים התוקפניים .

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top