נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / לו הייתי ערבי – היה לי הנחה בהום סנטר

לו הייתי ערבי – היה לי הנחה בהום סנטר (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

מקור המכתב בידיעה ב Ynet שפורסמה באוגוסט 2008. באוקטובר 2008, חודשיים אחרי פרסום הידיעה, פתאום התחיל המכתב להסתובב. ולמה הוא התחיל המכתב להסתובב? לידיעת הקוראים מהעתיד, דעו לכם שבימים אלה מתחוללות מהומות שבטיות בעיר הצפונית עכו. עיר שחיים בה ביחד אנשים משבט היהודים ושבט הערבים. המהומות השבטיות בעכו מעוררות תחושות שבטיות בכל מדינת ישראל והאימייל הזה הוא עדות לכך. עד כאן לסיבה שבגללה מסתובב המכתב. ועכשיו לתגובה על התוכן. חברת הום סנטר אישרה את קיום ההנחה לשבט הערבים. מה שהחברה לא סיפרה זה שהיא נותנת הנחות מיוחדות לשבט היהודים. לקראת כל חג של שבט היהודים החברה יוצאת במבצעים המעודדים רכישת מוצרים המשמשים לחג השבטי - חנוכיות, סוכות, חומרי ניקוי, שולחנות וכיסאות להתכנסויות משפחתיות גדולות וכו'. לסיכום: בכל חיכוך בין שבטי, כל שבט רואה איך מפלים אותו לרעה ולא רואה איך מפלים אותו לטובה. הבעיה בסכסוך הבין שבטי במדינת ישראל היא שכאן אין איזון. השבט הערבי הוא מיעוט שחי בתוך השבט היהודי שמפלה אותו לרעה בעקביות.

המקור:

בישראל זה לא קורה כל יום: רשת הום סנטר מספקת שירות מועדף דווקא למגזר הערבי, ומקפידה לספק אותו לערבים בלבד, גם בחנויות הנמצאות ביישובים יהודיים.

ביום שלישי האחרון הגיע אלי חי לסניף הום סנטר בקניון רננים ברעננה ורכש מקדחה, סט כלים ומספר מוצרים נוספים, וניגש לשלם באחת הקופות. בזמן

שהקופאי סרק את המוצרים וחישב את התשלום, הבחין כי כי על צג המחשב שלו הופיעה שאלה מפתיעה - האם לתת "הנחת בני מיעוטים".

"הקופאי רשם מיד 'לא' ועבר הלאה", מספר חי, "לא הייתי בטוח לחלוטין שאכן ראיתי את מה שראיתי. זה דבר חריג מאוד שמעולם לא נתקלתי בו. רציתי לוודא, ושאלתי את הקופאי, מה זאת ההנחה, ולמה אתה לא נותן לי אותה? אז הוא אמר לי לא לא זאת לא הנחה. אמרתי לו, תבטל את הקניה ותעביר את זה עוד פעם. אז הוא אמר לי - 'זו הנחה רק לבני מיעוטים'". משיחה עם הקופאי הבין חי, לטענתו, כי מדובר בהנחה של כ-10% לבני מיעוטים על קניית מוצרים מסויימים.

"שאלתי אותו מה זאת אומרת? אז הוא אמר 'הנחה רק לערבים'. אמרתי לו מה זאת אומרת, אם הייתי ערבי היית נותן לי הנחה? הוא אמר כן. בצורה מפורשת. זה ממש מוזר. החלטתי לא להתווכח, ויתרתי על ההנחה ושילמתי מחיר מלא על הדברים שרכשתי. לא ציפיתי לקבל הנחה כשבחרתי לרכוש את המוצרים, אבל הזדעזעתי כשהבנתי שאם הייתי ערבי הייתי מקבל. אני מנסה לחשוב מה היה קורה אם הייתה הנחה רק ליהודים, או רק לספרדים או לאשכנזים".

מתגובת הום סנטר עולה כי ההנחה התמוהה הוא חלק ממדיניותה של החברה. מהחברה נמסר בתגובה כי: "הום סנטר מציעה מגוון רחב של מבצעים אטרקטיביים במהלך השנה. כחלק מתוכנית פניה ממוקדת לקהלי מטרה שונים, מציעה רשת הום סנטר מבצעים שונים למגזרים וקהלים שונים מעת לעת".

אויי לנו..לאיזה מצב הגענו...!!!!

המסקנה - חרם על הום סנטר: להפיץ לכמה שיותר אנשים!

תגובה אחת

  1. רק כדי לאזן:

    לתת הנחה לפני חגים יהודיים זה משהו אחד ולתת הנחה בגלל מוצא אתני או אחר זה משהו שני. ההשוואה ביניהם היא דמגוגיה. ערבי יכול לקנות חנוכיה במחיר במבצע לפני חנוכה, אמנם אין לו הרבה מה לעשות עם זה אבל זה משהו אחר. אבל לתת הנחה על מקדחה רק לערבים (ומה היא ההגדרה? ולמה לא לתת גם למהגרי עבודה, הרי גם הם מיעוט?) זוהי אפליה על בסיס אתני. אמנם אפשר לטעון שזה אפליה מתקנת, אבל נראה לי שהום סנטר פועלים על בסיס עסקי בראש ובראשונה.
    כלומר, אפשר להסכים עם המגמה הזאת, אבל יש להיות הוגנים. אם היתה הנחה ליהודים בלבד, כנראה שהייתה כמה פה צעקה, אבל בגלל שזה ערבים, מיעוט שנרמס וכו' וכו' אז זה "בסדר".

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top