נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / זהירות! כביש 6

זהירות! כביש 6 (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

הסיפור הזה מצטרף לעוד סיפורים על כביש 6 שכבר פורסמו כאן. ליחצו כאן לחיפוש הביטוי "כביש 6" באתר, והנה כתבה ב Ynet שמחזקת את מה שכתוב במכתב המופץ.

וכמובן, חשוב להזכיר שכביש 6 הוא הכביש שיחצה את ישראל חברתית וכלכלית

עדכון: הקורא עופר שלח לי את הקישור הבא ב Ynet: ללא דרך ארץ. "פיגרתם בתשלום למפעילת כביש מספר 6? תשלמו קנס שאין לו אח ורע בישראל. מה שהחברה לא ששה לספר למאחרים זה שקיימת ועדת ערר על הקנסות."

עדכון: עוד מאמר ב Ynet בנושא - תקדים: חוצה ישראל יחזיר כסף לנוסע שנקנס

המקור:

אם את/ה מתכננ/ת לנסוע בכביש 6 (חוצה ישראל) המכתב הבא עשוי מאוד לעניין אותך.

ידיד שלי (נקרא לו מ.) נוסע מידי פעם בכביש האגרה חוצה ישראל ) מס' 6). למעשה מאז שהכביש נפתח (לפני כשנה) הוא נסע בכביש 31 פעמים. כידוע, החיוב על הנסיעה (כ- 15 ש"ח) אמור להישלח בדואר. מ. חיכה לחשבון שיגיע בדואר. מכיוון שהחשבון על הנסיעה נשלח פעם בשלושה חודשים, מ. לא שם לב שהדואר לא בא.

בתאריך 29/12/03, נסע שוב מ. בכביש. די מייד תפסה אותו ניידת והורידה אותו מהכביש. כאמור, מ. נסע 31 נסיעות בלי לשלם. עד כאן הכל הגיוני. עכשיו אנחנו נכנסים לאזור הדמדומים ...

השוטר בניידת הודיע למ. שהוא חייב ל"דרך ארץ" (החברה שמפעילה את כביש 6), דמי שימוש בכביש 31x15=465 ש"ח ועוד קנסות ריביות ופיגורים. סך הכל 9670 ש"ח.

כן, כן. חשבון של 465 (ארבע מאות שישים וחמישה שקלים) הפך לחוב של (תשעה אלפים ושש מאות ושבעים שקלים).

איך זה קרה?

כאמור מ. לא קיבל את החשבונות של "דרך ארץ" לביתו. גם דואר רשום ששלחו אליו לא הגיע. חברת "דרך ארץ" הודתה בפניו שהדואר חזר בציון שהוא "לא נדרש".

עכשיו קצת ידע כללי. אם רוצים לפתוח תיק בהוצאה לפועל צריך להוכיח שביקשת את הכסף מהחייב והוא סירב. דואר רשום שסירבו לקבלו, נחשב לעניין זה סירוב. אבל דואר ש"לא נדרש" לא נחשב סירוב, אלא ששלחת מכתב לכתובת לא נכונה. במקרים מסוימים, בהתערבות שופט, ניתן לפתוח תיק בהוצל"פ כשהאסמכתא היחידה היא דואר שלא נדרש. זה החוק הישראלי.

הבעיה היא שכביש 6 כנראה לא נבנה בישראל, אלא בארץ "דרך ארץ". שם חברת "דרך ארץ" היא החוק, השופט השוטר והתליין.

חברת "דרך ארץ" החליטה שמ. מתחמק מתשלום (על סמך פירוש מוטעה של "חוק האגרה" הישראלי), ועל כן החליטה לקנוס אותו.

מה הקנס על נסיעה בשווי 15 ש"ח?

לקנסות של המשטרה מתווספים 50% אחרי שישה חודשים ועוד 5% כל שלושה חודשים אחר-כך. סך הכל כ-65% (בגלל ריבית דריבית) בשנה.

לחובות לבנק מתווספים בשנה כ-30% (תלוי בבנק, תלוי בסוג החשבון ...)

זה בישראל (שבה יש אינפלציה אפסית).

בארץ "דרך ארץ" חשבון שלא שולם צובר קנס של כ-2000% (כן, אלפיים אחוזים) מהחוב המקורי.

אם כן בארץ "דרך ארץ", השופט "דרך ארץ" מחליט מתי אתם מתחמקים מתשלום. (אולי הצלצול בטלפון שלא הספקתם לענות בגלל שהייתם בשירותים היה מהם, ועכשיו גם אתם עבריינים?)

התליין "דרך ארץ" מחליט מה העונש (רכשת קרוואן, השתמשת בשירותים ולא הספקת לענות לטלפון? הלך הקרוואן), והשוטר "דרך ארץ" ידאג להחרים לכם את המכונית בפעם הבאה שתכנסו לכביש.

מ. שנדהם מהסכום, לא יכל לשלם אותו במקום ולכן מכוניתו נגררה ואוחסנה בחניון של "דרך ארץ". כמובן שהחניון של "דרך ארץ" עולה 200 שקלים ליום. (אה כן, גם הגרירה הייתה על חשבונו).

למה "דרך ארץ" לא פונה להוצל"פ או מנסה לגבות את הכסף בישראל, אלא מחכה עד שהקורבן יכנס לכביש 6? כנראה בגלל שבארץ זה לא יצליח להם. הוצל"פ יצחקו להם בפרצוף ובבית משפט הם יצאו מפסידנים סדרתיים. במקום זה הם מחכים בסבלנות. אורבים בשקט בין הצללים ותופסים את הקורבן בכביש 6 – ארץ "דרך ארץ" שם הם החוק.

מ. שמכוניתו הוחרמה בגלל חשבון של 465 ש"ח (שהפך בעיני "דרך ארץ" לחוב של כמעט 10,000 ש"ח, אץ רץ לשחרר את המכונית. כמובן שכדי לשחרר את המכונית מהחניון של "דרך ארץ" צריך לחתום על מסמך שאומר ש"דרך ארץ" צודקים. אין לך שום תביעות נגדם. כל סכום שהבאת להם היה מאהבה, ואם היית יכול היית נותן יותר. באותיות הקטנות גם כתוב שיש לך חלחולת בקוטר של בקבוק עראק, ולהם יש בולבול של פיל אפריקאי. מי לא יחתום על מסמך כזה בשביל לקבל את המכונית בחזרה? כמובן שהמסמך הזה הוא לא חוקי. הוא נחתם באונס, תחת לחץ ואיומים (כל יום עולה 200 ש"ח זוכרים?). אם "דרך ארץ" רוצים כסף בבקשה, אבל בואו נבדוק את חוקיות הקנס בבית-משפט.

לצערנו ידוע לו על עוד מקרים חוץ מ-מ. של אנשים ששילמו אלפי שקלים ועשרות אלפי שקלים על מספר נסיעות שאפשר לספור על יד אחת.

מה המסקנה?

• חשבון של כ-400 ש"ח, עלול בכביש 6 להפוך להוצאה כספית של 10,000 ש"ח.

• מסקנה אישית שלי היא לא להשתמש בכביש 6 אף פעם. אני לא בטוח שאני אוכל לשלם על הנסיעה.

• מסקנה נוספת היא, אם כבר נסעת בכביש 6, צלצל למחלקת הגבייה 9081016/17-03 לוודא שאין מכתב שאבד בדואר. דניאל מתעסק עם בירורים כאלה.

• מסקנה אחרונה וגם בקשה – אם דפקו גם אתכם נשמח לשמוע, כי בימים אלו אנו מנסים לארגן תביעה ייצוגית נגד "דרך ארץ". אנא שילחו דואל ל: SayNoToKvish6@hotmail.com

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top