נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / חדשות האתר / כתבה בטלוויזיה על "לא רלוונטי"

כתבה בטלוויזיה על "לא רלוונטי" (חדשות האתר)

ביום שישי 23 בינואר 2015 שודרה ביומן הערוץ הראשון כתבה עלי ועל האתר "לא רלוונטי". הכתב איתי ורד והעורכת ויקה שור הצליחו לבשל כתבה מעניינת וחיננית מנושא שלא פשוט לעביר ולהסביר.

בכתבה לא מוזכרים אתם, המשתמשים הנאמנים של האתר שבלי העידוד הקבוע שלכם לא היתה לי מוטיבציה להמשיך כל כך הרבה זמן. תודה גם לכם.



בכתבה מופיע מרואיין שבטעות לא הוזכר שמו. זה הוא ד"ר יעקב הכט, חוקר אינטרנט עצמאי שכתב מאמר מאד מעניין על האגדה הדוא"לית. בעקבות המאמר ומהיכרותי עם יעקב, המלצתי לאיתי ורד לראיין גם אותו.

אם הנושא מעניין אתכם, אני מאד ממליץ לכם לקרוא את המאמר.

 

2 תגובות

  1. תודה שהעברת לי מה שהעברת.

    אם כתב זאת מר "לא רלוונטי" , חבל שלא צרפת את כתובתו וכך הייתי עונה לו ישירות .

    מר "לא רלוונטי" – שלום לך,

    זו כתבה שניה בה אני משתתף על פי פניה של גורמי טלויזיה. הכתבה הראשונה (או למעשה הסרט), עסק בבלוגיסטים המגיבים למאמרי עתונות. גם שם וגם כאן "שיטחו" את הבעיה האמיתית (לדעתי: א.חוסר השויון המובנה בין עתון ובין בלוגיסט, וב. לעיתים הבלוגיסט בעל ידע ותובנה גבוהים יותר מהעיתונאי). אני מניח שהסיבה העיקרית לדיון הלא כל כך מעמיק בנושא היא משך הזמן הקצר של האייטם וראייתו כלא חשוב, שולי, וראוי למגע מרפרף בבחינת "קוריוז מבדר". בנושא "תגובות בלוגיסטים" עסקו קצת יותר כנראה בגלל בגלל שהנושא כבר הגיע לבתי משפט.

    גם אז התפלאתי על כך שתגובות גולשים נתפס כמין עניין זניח במיוחד לאור העובדה שכסף רב כל כך ומאמצים עזים כל כך מושקעים במה שנקרא "דעת קהל" – עיצובה, בדיקתה, הגדרתה, בדיקתה (סקרים), השפעה עליה וכו…. חשוב רק על הפרסומת…

    לגבי תגובות הבלוגים אוכל להרחיב אך לא כאן המקום לעשות זאת.

    לעומת זאת לגבי "לא רלוונטי" ראוי היה להעיר מספר הערות:

    1. עבודת הכתב – איתי ורד היתה טובה ומעניינת. אגב, כל נושא שהוא נוגע בו זוכה לטיפול ראוי ואינטליגנטי.
    2. לגבי "לא רלוונטי" – נעשה סלט שלם. לא דומה מכתב שרשרת, למכתב קיבוץ תרומות/נדבות (אמיתי או מדומה), למידע "מדעי" (מדומה או נכון), לשמועות ורכילות (לעתים מידע אמיתי שזו הדרך היחידה להפיצו, לעיתים שמועות מרושעות ורצון להכפיש), ליצירות אמנותיות (כולל סרטי אמנות, תמונות, טיולים, מסעות) ליצירות ספרותיות (כרגע אינני מתייחס לערכן הספרותי), ולפרסומת . ואיך תתייחסו להרצאות המועברות ברשת, למאמרים מדעיים ? האם מישהו בודק תקפותן שלך "יצירות " אלה ?

    כשלוקחים הכל בכל מכל כל ובוללים לתוכנית אחת יוצא בלבול אמיתי.

    כרגע אתייחס רק לזוית האישית שלי בכתבה: יצירה ספרותית בדיונית (אינני מתייחס להערכה ספרותית הרי אני סוביקטיבי לחלוטין), נשלחה כביקורת סאטירית על תופעה מסויימת. לא היתה כוונה להשמיץ, לרמות, לאסוף כספים, לזכות בטובת הנאה וכו. הכוונה היתה להצביע באורח מבדח וסרקסטי על תופעה פוליטית מסויימת. אתר "לא רלוונטי" פרסם כי המכתב אינו אמיתי (אגב, לפני שבדק איתי).

    ברור לכל שאין שאם ברצונך שמישהו יקרא את דעתך עליך למצוא דרך להניע אותו – אין טעם בעוד מאמר מלומד ויש לחפש דרך יצירתית יותר או פחות.

    כדי להבהיר את הצחוק שעוררה בי קביעת האתר הייתי מפנה את בעל האתר לתעלת בלאומילך, למערכוני הגששים, לסאלח שבתי ואפילו לחוטם של גוגל או לגוליבר של סויפט. כל היצירות הללו היו מקבלות חותמת "בדקתי והתברר שלא היו דברים מעולם" על ידי מר "לא רלוונטי"…. ודי לחכימא.

    נקודה נוספת היא היקף התופעה. אם מר "לא רלוונטי " חושב שהוא ועוד מתנדב יוכלו "לנקות" את הרשת, ובכן…. נדמה לי שהוא חי בסרט. אני מציין זאת בגלל שחצי אמת גרועה לפעמים משקר. משמע – אם מישהו יחשוב שיש איזה אתר שמסנן את הרשת ומוצא בה פירכות – הרי הוא עלול להסיק שכל מה שנותר ברשת כבר עבר "הכשר" ובודאי שדבר זה בלתי אפשרי בעליל.

    מעניין שלא הזדקקתי מעולם לשירותי לא רלוונטי. מיילים שמגיעים אלי והם "אינם רלוונטים" מושמדים מיד.

    יום נעים

    כסיף

  2. מרים קורקין

    וגם אם תגובה זו לא פרוסם, אני ואלה שהפניתי לאתר שלך, חושבים שאתה עושה חשובה ביותר (לדעת אחרים אפילו עבודת קודש). ברכותי לך ולהתמדתך ולתרומתך הגדולה לשמירה על שפיות הדעת.
    כל טוב ובהצלחה,
    מרים קורקין

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top