נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / לא לענות לטלפונים שמתחילים ב 000

לא לענות לטלפונים שמתחילים ב 000 (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

ההודעה לא נכונה ואני ממליץ לא להעביר אותה. אנשים אכן מקבלים שיחות ממספרים מוזרים וכשהם עונים לא שומעים כלום, אבל אין קשר בין השיחות האלה ובין זיהוי מיקום הטלפון. להלן הסבר טכני בעקבות שיחה עם מהנדס בחברת סלולר. לאפליקציות של טלפונים סלולאריים אכן יש אפשרות לדעת את המיקום של הטלפון, וזה נעשה בשתי שיטות - GPS המבוסס על רשת לוויינים או על ידי מיקום האנטנות הסלולאריות הקרובות. אבל, זה אפשרי רק באמצעות אפליקציה. אין אפשרות למתקשרים לדעת את מיקום הטלפון ללא אפליקציה כי הרשת הסלולארית לא מוסרת את המידע לרשת של המתקשרים.

המקור:

בימים אלה שנופלים רקטות החמאס ינסה להתקשר לאנשים בשביל לזהות את מיקומם.

איך להתמודד עם זה? יפה שאתם שואלים.אז ככה:

לא לענות לטלפון שמתחילים ב 000 או +999 או 059

22 תגובות

  1. גם לי זה נשמע מגוחך, לכן התקשרתי בעצמי למוקד של פיקוד העורף. המוקדנית אמרה שהם לא ממש יודעים מה מקור השיחות ומטרתן, ושהם אכן ממליצים שלא לענות. באופן אישי, קיבלתי שיחה ממספר 0000000 לפני שראיתי את האזהרה. עניתי לשיחה והיא מייד נותקה.

  2. או, תודה על ההתייחסות!
    אני כבר כמה שעות מנסה להסביר לאנשים שאין דבר כזה, והחבר'ה מתעקשים לא להאמין.

    אגב, יכול להיות שמדובר בדבר דומה למה שקרה לפני כמה שנים, כמו שמתואר בקישור הזה:
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/207234

  3. צריך גם לקחת שני גורמים נוספים בחשבון במקרים כאלה.
    א' – לפלסטינאים אין טילים מונחי GPS כרגע ולכן אפילו אם יש להם את היכולת לאתר אנשים באמצעות איכון הסלולר שלהם, אין להם את היכולת לירות טילים מונחים.
    ב' – טיל מונחה GPS הוא טיל יקר ביותר ( דוגמת הטומהוק האמריקאי) ועלות כ1.5 מיליון דולר. מישהו באמת חושב שהפלסטינאים, בהנחה והיה להם כזה, היו בוחרים לבזבז אותו על אזרח בודד רנדומלי שאוכן דרך צלצול אקראי בטלפון?

  4. אמא שלי קיבלה שיחה דומה אתמול..
    ראתה על הצג מספר שמתחיל באפסים, שמעה שקט וניתוק.
    עדיף להיות מודע, בעיקר כרוב הציבור אינו מבין בענייני תקשורת ומודיעין..

  5. חנן שלום
    תחילה אני רוצה לברך אותך על האתר
    שנית איך אנחנו יכולים לדעת שאין ברשותם אפליקציה
    ושלישית יש לי חבר פעיל בליכוד שיוצרים איתו קשר מהליכוד עם מספר שמתחיל ב0000 כדאי שתבדוק את הנושא

  6. יעל, נראה כאילו התקשרו אליך מחו"ל…

  7. אפשר שמקור השיחות בשיווק דרך הטלפון שמזייפים זיהוי מספר ממנו התקשרו. השקט ששומעים נקרא בלועזית ״dead air״ וקורה כאשר מחשב שמחייג כמות גדולה של מספרים עובד יותר מהר מהצוות שאמור לטפל בשיחות. חיפוש מונחים telemarketing ו dead air יעלה תאור יותר מקוייק של התופעה, וחיפוש phone calls from 0000 יתאר את הדרכים בהן ניתן להחליף את המספר המזוהה במספר כלשהו

  8. באופן מגוחך, עכשיו דיברו על זה בערוץ 10 – ואמרו לא לענות…. חבל שלא בדקו קודם פה באתר…

  9. דיברתי הרגע עם פיקוד העורף.
    הם שמעו על זה אבל הם לא יודעים מה זה, הם בודקים את הנושא.
    בינתיים ההנחיות הן לא לענות לטלפונים האלה, לא לחזור אליהם וכ"ו.
    כנ"ל ההנחיה לגבי מיילים ו-SMSים שהתחילו להופיע בשעות האחרונות.

  10. אני באופן אישי נוטה לא להאמין לאף שמועת אינטרנט, אבל מספר שעות לאחר שהופצה השמועה שמעתי מקרובי משפחה שהם קיבלו שיחה ממספר 000, ובנוסף בתכנית הבוקר היום נאמר "השמועה הזו, אגב, נכונה".
    בכל מקרה, אני לא מאמין שמישהו יענה למספר כזה, או שיש סיבה שהחמאס יקבלו מספר כזה קליט, אבל אלה העובדות

  11. ‎059 היא הקידומת של ג'אוול ופאל-טל ברשות. כמו כן, שימו לב, יש מספרים שנראים כמו מספרים שלנו אבל הם ברשות. למשל, הקידומת 022 היא של ירושלים המזרחית, 082 שייכת לאזורים מסויימים באזור עזה וכו'. זו לא הקידומת היחידה.

    לכל בעלי המרכזיות למיניהן, תבדקו טוב טוב את המערכות שלכם, כי לפרוץ מרכזיה זה קל – וכך להוציא משם שיחות טלפון – בעברית פשוטה, לוחמה פסיכולוגית במיטבה.

    עכשיו, קצת על נושא איתור המיקום של קבלת השיחה…

    קיימים היום שרותים באינטרנט שמאפשרים לברר מיקום של טלפון על ידי איתות USSD. המיקום המתקבל איננו מדוייק, אבל מתקבל ברמת מיקום ה-CELL אליו אתה מחובר, שזה מספיק למדי. לדוגמא, חברת Routo מספקת API שיאפשר לך לעשות את זה בחלק מהמפעילים בעולם. יותר מזה, אם אתה מפעיל סלולרי, יש לך גישה למידע הזה כחלק ממערך האיתותים הסטנדרטי בתוך הרשת. נתוני ה-LAC זמינים. כל שצריך לעשות הוא דבר פשוט, צלצל לטלפון ותן לו לענות. אם ענה, אתה יכול לבצע LOOKUP (בדומה ל-DNS). זה מידע שצריך לדעת לפענח, אבל מי שמכיר את הפרוטוקולים והסטנדרט יודע איך.

    כלומר, אם ההודעות האלה מקורן ברשתות הסלולר הפלסטיניות, הם יכולים למקם את האנטנה שאליה אתה מחובר. כיוון שמספרי ומיקום האנטנות הוא מידע ציבורי, אפשר בצורה כזו לבצע הצלבה עקרונית של איפה אתם נמצאים. זה נכון לא רק לגבי החמאס, אלא גם לגבי המשטרה, חוקרים פרטיים וכו'. בואו נאמר ככה, למי שיש טלפון סלולרי, הוא בחיים לא יהיה יותר לבד לחלוטין.

  12. צריך להיות בעל אגו ענק כדי לחשוב שהחמאס מחפש אותך (כמובן לא חל על ראשי ממשלות ועובדים במפעלים בטחוניים חשובים וכו׳) כדי לזרוק עליכם טיל.

    באמת שלא אכפת להם על מי הטיל יפול.

    כך שגם אם זה היה אפשרי זה שטויות.

  13. שלום,
    כפי שכתבתם "זה אפשרי רק באמצעות אפליקציה" לכמה מאיתנו יש טלפון סלולרי חכם ? וכמה מאיתנו מתקינים כל אפליקציה שנקראת בדרכינו ? ועוד יותר גרוע לכמה מאיתנו הילדים שלנו מתקינים אפליקציות על הטלפון בלי שנדע ? וכמה מאיתנו באמת מסתכלים על ההרשאות שהאפליקציה מבקשת ? וכמה מאיתנו מתקינים אפליקציות מה-Black Market ? ולכן יש סבירות וגם אם קלושה שזה נכון ופשוט כדאי לא לענות, ולידע את האנשים.

    בברכה ותודה,
    איתי.

  14. אני חושבת שזה די אמיתי אבל אין הוכחות !

  15. בימים האחרונים קיבלתי צלצול משני מספרים דומים מאוד שהקידומת שלהם מתחילה ב 000. אמת שחששתי לענות והתחלתי לחפש באינט' וראיתי את המאמר הזה. אח"כ אדרבה הסתקרנתי ונסיתי להתקשר חזרה ולא הצליח ליצוק קשר.
    למחרת התקשרו שוב, ודחיתי את השיחה, ואז היתה הודעה קולית מהמספר הזה, ובכלל זה היה הקלטה של שאול מופז על הבחירות…

  16. שמעתי לא פעם שקיימים מספרים שבהתקשרות דרכם לכל מספר טלפון שהוא עלולים "לשאוב" מהחשבון של מקבל השיחה לא מעט כסף, אני מאמין שזה ההסבר ההגיוני ביותר להתקשרות מהמספרים הללו (המתחילים באפסים).
    לשם מה עליהם (פלסטינאים, חמאס וכו'…) להתקשר? -מן הסתם, הכסף.
    הם כנראה מרוויחים בכל דרך שהיא כסף מההתקשרות וזה "מממן אותם".

    אין לי כל מקור אמין לכך, קראתי על כך לפני כשנה באתר אמריקאי.

  17. יכול להיות מספר סיבות לתופעת מספרי הטלפון הללו
    1. לפני מספר שנים מספרי הטלפון מחוץ לארץ שהיו מתקשרים לארץ היו נראים רק עם המון אפסים 000000
    אבל כיום התוכנות לטלפון יותר מתוכמות ולכן יש אפשרות לראות את מספר הטלפון של המתקשר מחוץ לארץ.
    2. אנשים שמתקשרים דרך תוכנות מחשב שונות, כדי להוזיל את הוצאות שיחות הטלפון מחוץ לארץ לישראל, בדרך כלל מספרי טלפון אלו אינם נראים או מתחילים עם ספרות מוזרות כגון אלו שרשמת. לכן אולי כדאי לענות למספר זה אם יודעים מי המתקשר מראש, אבל אם לא יודעים אז אולו לא כדאי לענות.
    3. בעבר קיבלתי מספר פעמים צלצולים בטלפון ממספרים עם ספרות מוזרות או לא ידועות, בחלקן כולל את מספרי הטלפון שרשם חנן למעלה בכתבתו. מבדיקה שערכתי התברר שמספרי טלפון אלו הם מספרים שגונבים, ממש ככה, כסף מהמספר אליו הם מתקשרים, הגניבה היא סכומים ענקיים ומתבצעת כך שברגע שהאדם עונה בטלפון לאותו מספר מוזר, אז נמשך המון כסף מחברת הטלפון שבה אותו אדם מנוי, ואז כמובן מחייבים אותו בהוצאות. לכן לא כדאי לענות למספרים שלא יודעים מה המקור שלהם והם עם ספרות מוזרות.

  18. גם לי הדבר הזה ב-2012 אכן קרה, גם אני עניתי ל000 שמעתי צפצוף ארוך ואחר כך ניתקו לי. אבל מה שקרה לי יום אחרי, 4 טילים נפלו ליד הבית שלי, מאחורי, בניין לידי, ו50 מטר ליד ביתי. לא ידעתי מה לעשות האם זה בגללי או שלא…

  19. גם לי קרה מקרה כזה

  20. עכשיו הפייק חזר להסתובב ברשת

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top