נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / 'מוזיאון ישראל מפריד בין נשים לגברים

'מוזיאון ישראל מפריד בין נשים לגברים (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

ישנם אנשים שכל פעם שהם שומעים או קוראים "חרדים" הם קופצים, ולעזאזל העובדות. עורכי עיתון הארץ ניצלו זאת ומרחו את הכותרת לידיעה לרוחב העמוד הראשון ביום 23.7.2012. להלן הידיעה - מוזיאון ישראל מקצה לראשונה שעות ביקור לנשים ולגברים. אתם מוזמנים לקרוא את הידיעה ולבדוק בעצמכם האם יש התאמה בין כותרת הידיעה, העובדות שנמסרו על ידי המוזיאון, והמכתב.

שוחחתי עם דוברת המוזיאון והיא אישרה לי שהכוונה היא לאפשר ביקורים של קבוצות פרטיות של חרדים מעבר לשעות הפתיחה לציבור. הרכב המינים של הקבוצות הפרטיות הוא לא מעניינו של המוזיאון.

המקור:

לכבוד

מר ג'יימס סניידר, מנכ''ל מוזיאון ישראל

הנדון: 'מוזיאון ישראל מפריד בין נשים לגברים'.

מכותרת בעיתון ''הארץ'' שהופץ היום, למדנו כי 'מוזיאון ישראל' יאפשר הקיץ, שעות ביקור נפרדות לנשים וגברים, כדי למשוך מבקרים חרדים לתערוכה מסויימת. זהו מעשה חצוף של הנהלת מוזיאון ישראל, שנטלה לעצמה זכות להנהיג במוסד ממלכתי, מינהגים השאובים מתקופת ימי הביניים. מוזיאון ישראל אינו בית כנסת!

ירושלים הולכת ומתחרדת בשנים האחרונות, אף ללא עזרתך. הימנע מלהכניס את תרבות ''שכונת 'מאה שערים'' לכותלי 'מוזיאון ישראל' שלנו.

האזרח החרדי, אינו חרד להסתובב חופשי ברחובות ירושלים, לצפות בעין חפיצה בנשים, הצועדות סמוך לו, על כל צעד ושעל. לא שמענו מעולם, כי למי מהם, נגרם נזק נפשי. כל רע לא יאונה לשוחר התרבות החרדי, אם נשים תבקרנה עמו, בצוותא חדא, ב'מוזיאון ישראל'.

למעשה הנואל שאתה עתיד לעשות, לא היה תקדים בארץ. אל תהיה הראשון בפריצת פתח מסוכן זה.

לא זאת, אף זאת. אם אשה תבקש לרכוש כרטיס כניסה למוזיאון, ותסורב בנימוק שהוא פתוח, אותה שעה, לגברים בלבד, יתכן ומעשיך ישאו אופי פלילי, בשל 'הדרת נשים'. זאת יקבע, כמובן, היועץ המשפטי לממשלה, שהוא נמען למכתבי.

אם לא תחזור בך, פומבית, מהרעיון הנואל, אפנה אל כל ידידי, באמצעות הפייסבוק והדוא''ל, ואמליץ בפניהם להביע את מחאתם על התנהגותך הפסולה. אציע להם  להימנע לחלוטין מלבקר במוזיאון ישראל בתערוכה שבה אתה מבקש להנהיג את חוקיך המשונים.

בכבוד רב

עו''ד גדעון רוזנבלום

העתק

העתק: מר יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה

מר גדעון סער, שר החינוך

חברי לדעה, ללא הבדל השתייכותם  הפוליטית,

מתבקשים להפיץ מיזכר זה בכל אמצעי התקשורת

האלקטרוניים וכן להביע את מחאתם למנכ''ל

המוזיאון באמצעות דוא''ל jsnyder@imj.org.il

7 תגובות

  1. מבדיקה של פעילי "ירושלים חופשית" עולה כי המוזיאון מתחייב כי בשעות מסוימות לא יהיו מדריכות ממין נקבה במוזיאון: http://www.youtube.com/watch?v=I4up5nY_7v0&feature=youtu.be

    הבעיה היא לא רק הרכב המינים של הקבוצות.

  2. אינני אנטי חרדי ולמרות שאני חילוני, יש לי הערכה רבה להם גם, אבל לא רק, משום שבלעדי הריבוי הטבעי שלהם היינו אבודים. יחד עם זאת מפריעה לי מאוד ההקצנה החיצונית שהחרדים הקיצוניים גורמים בנושאים שבעבר לא היוו כל בעיה. במסגרת זו מפריעה לי מאוד החלטת המוזיאון ואסביר:המוזיאון הוא מוסד ציבורי ואם ישנה אפשרות לביקור של קבוצות פרטיות, על המוזיאון לפרסם את התנאים הנדרשים לביקור פרטי. אין ספק שכל פתיחה של המוזיאון יש לה מחיר כלכלי נניח 40,000 ש"ח לשעתיים [תאורה מיזוג אוויר כח אדם ותקורה] ואם אפשרות זו ידועה ו"שקופה" לכולם, אז גם קבוצה חרדית יכולה להזמין סיור פרטי בתנאים הזהים לכולם. אבל אני חושש שבמקרה זה מדובר בביקור שאינו מכסה את העלויות ותשובת דוברת המוזיאון נראית לי כתשובה מתחמקת משום שלמיטב ידיעתי, לא כל קבוצה יכולה להזמין ביקור פרטי במוזיאון.

  3. קראתי ודווקא יש התאמה בין הכתבה למכתב, בשניהם מדובר על שעות פתיחה נפרדות לנשים ולגברים. חוסר ההתאמה הוא בעצם בין הכתבה למה שאמרה לך הדוברת.

  4. העיקר שאנשים טורחים לעשות רעש במקום להשקיע עוד עשרים שניות בקריאה והבנה של הטקסט.
    אם בוחרים לאפשר כניסה של קבוצות כאלה או אחרות מעבר לשעות הביקור כדי למשוך קהל אני חושבת שזה דבר יפה ומבורך. אין סיבה שלא להתחשב באחרים כשאפשר וכשזה לא בא על חשבון הקהל הרחב.

  5. נניח יקצו "מעבר לשעות הפתיחה" שעות מיוחדות לאשכנזים בלבד. זה גם יראה לך לגיטימי?

  6. א. לעניות דעתי גם ארועים מעורבים של גברים ונשים, היו בתקופת ימי הביניים. ויש גם כיום סברה להמשיך מנהג זה אם המנהג בא ממקום שלכבד את האשה ולא להתיחס אליה כאל חפץ להנאתי, כפי שראינו שנחשדו כל מיני אנשים מפורסמים בהטרדה (נשיא חכי"ם אנשי משטרה ועוד היד נטויה) גם אם לא היו דברים מעולם. בקיצור צריך להזהר לא להקצין גם ל"מעורבות" יתר.
    ב. ככל דבר רווחי, כמו שיש קבוצות מאורגנות שמקבלות הנחה וכד' יש לציבור שרוצה התנהלות מסוימת כח להחיל גם כאן. שוב לא כל מי שטוען להפריד יורק על ילדות קטנות ודוחף נשים בהריון באוטובוס.

  7. אנחנו רוצים לאפשר לחרדים זכויות אדם ושוכחים שחלקים נרחבים מהם לא יגיעו בשעות הרגילות, לדעתי זה מעשה נאצל לאפשר להם להיחשף לתרבות.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top