נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / חדשות האתר / עדכון לגבי מצלמות מהירות בצמתים מרומזרים

עדכון לגבי מצלמות מהירות בצמתים מרומזרים (חדשות האתר)

לפני שלושה חודשים התחיל להסתובב מכתב ובו טענה שהמהירות המותרת בחציית צומת היא 70 קמ"ש והמצלמות החדשות לא רק אוכפות אור אדום אלא גם מהירות.

בתגובה לשאלתי מסר לי תגובה דובר אגף התנועה של המשטרה, יגאל הבשור: אין אכיפת מהירות בצמתים מרומזרים. אוכפים מעבר באור אדום בצמתים או שאוכפים מהירות בדרך.

הדובר לא מסר לי שהמצב יישתנה בתוך חודש עם כניסת המצלמות החדשות בפרוייקט א3'.

לפני כמה ימים פורסם בבלוג מיצו בדרכים צילום של דו"ח מהירות לאופנוע שהופק על ידי המצלמה החדשה.

דובר משטרת התנועה אישר שהמצלמות החדשות (הנקראות גאטסו) שמוצבות בצמתים אכן אוכפות מעבר באור אדום וגם אוכפות מהירות.

עדיין לא קיבלתי תשובות לשאלות יותר מפורטות בנושא. אם אקבל, אעדכן כאן.

לסיכום: המהירות המותרת בצומת היא כמו המהירות המותרת בקטע הכביש שלפני הצומת. המצלמות החדשות (א3' - גאטסו) בצמתים אוכפות מעבר באור אדום וגם מהירות.

לרשימה ומפת מצלמות המהירות או מצלמות רמזור/מהירות ראו באתר מיצו בדרכים.

6 תגובות

  1. אני פותח בכך שידועות לי העובדות והמסקנות לגבי מצלמות הגאטסו בשאר חלקי העולם ושהיום זה כבר לא סוד שלהצבת המצלמות הייתה דווקא קורלציה להעלאת כמות התאונות ולא להורדת כמות התאונות. מחקרים וסטטיסטיקות שטרם הוטמעו בארץ מסיבות לא ברורות אבל

    מעבר לעובדות – יש פה כמה דברים מעניינים בין השורות. הראשון (מקריאת הפוסט עם צילום הדוח) נשאלת השאלה עד כמה אמינה האינפורמציה שמגיעה מדוברי המשטרה. זו שאלה שחשוב לשאול אותה כל אחד לעצמו כשהוא שוקל כיצד לנהוג בכל עניין ובפרט בעניין הזה ולדעתי גם חנן כשהוא שוקל האם ובאיזו מידה להסתמך על המידע מדוברי המשטרה במסקנות באתר לגבי שאלות שעולות מידי פעם באתר (ואני חייב לציין לטובה את האופן הזהיר שחנן מספר מה אמרו לו.. אבל עדין יש חשש מקפיצה נמהרת למסקנות על סמך דוברי המשטרה שכאמור או שלא תמיד יהיו בקיאים בעובדות או שיתכנו להם ניגודי אינטרסים סביב שחרור אינפורמציה מדוייקת ומלאה).

    דבר נוסף יש להיזהר מהכללות – סביר שלא כל מצלמת רמזור תהיה בהכרחמצלמת גאטסו יש "לשדרוג הזה" עלויות ומבחן כדאיות בעיקר כלכלית. מצד שני לגבי הרמזורים שיבחרו להציב בהם מצלמות גאטסו די סביר שהגורמים שיציבו אותם לא יוותרו על שיקולי הרווח הכלכלי וידעו להפיק מהם את מקסימום התשואה שזה בעיקר מעבירות מהירות.

    הדבר הכי חשוב – סעו בזהירות, ז"א דבר אחד טוב יצא מזה והוא שברמזור רמת הערנות תגדל – עכשיו הנהג הממוצע לא רק יצטרך להבחין בין שלושה צבעים, הוא גם יצטרך להעריך האם הצומת פנוייה, מי מלפני ומאחורי, מה מהירות הכניסה והיציאה שלי מהצומת האם אני מסוגל לעצור או לעבור בבטחה… בקיצור אוסף של דברים שמאוד חשוב ומועיל לקחת בחשבון גם בלי המצלמה והאיום של הקנס.. ואפילו יכול להיות שמעצם ההתקרובת לצומת וחיפוש מצלמה והאם היא כתומה או אפורה וכ"ו הסריקה הפיזית הזו תביא למודעות ושלמשל יעלו על זה שאולי עומד שם הולך רגל שכדאי להפעיל משנה זהירות במעבר ליידו..

    ולסיום סוד קטן לגבי "האמת" (אל תגלו לאף אחד) מהסתכלות על האופנוע שמצולם בתמונה וידע טכני לגבי הדיוק ואופן העבודה של הספידומטר באופנוע הזה.. אם המצלמה צילמה אותו על 124קמש.. זו אכן המהירות שבה הוא עבר בדיוק רב של חלקי אחוז..(וההנחה של החמישה קמ"ש שנתנה לו להנות מקנס על 119קמש.. מקורה בהיסטוריה של אי דיוקים שקיימים במערכות היסטוריות שכבר פחות בשימוש אבל טרם שינו את החוק בהתאם לסטייה של כל מכשיר ומכשיר לרבות המצלמות החדשות שהסטייה בהן קטנה בהרבה..).. אבל הנה הסוד: אם הרוכב הסתכל בזמן שהוא צולם על הספידומטר – המספר שהוא היה רואה היה 134קמ"ש.. כך בנוי הספידומטר להראות בדגם הזה של האופנוע..
    אני מזמין כל אחד ואחד להפעיל בנסיעה ג'יפיאס או אפליקציה בסמארט פון שמודדת מהירות ולדעת מה המהירות שלו בפועל להבדיל ממה שהוא רואה בספידומטר של הרכב שלו.. וכך תדעו כמה אתם באמת נוסעים ברכב הספציפי… מבטיח שהתגלית הזו תהיה ברוב הרכבים לטובת אלו עם נטייה למהירות ותגלו שקיבלתם "מתנה" עוד כ10קמש..(בד"כ סטיה קבועה בקמש ולא אחוזים)..זה פלוס החמישה הנחה זה יוצא הפחתה אמיתית של 15קמש לתעריף הדוח למי שיתפס… וזה מעבר לסף הכיול הלא ידוע שיחליטו לכייל בכל מצלמה ומצלמה.. סתם דוגמה נניח שמותר לנסוע באוטוסטראדה 110 והמשטרה תחליט לא לצלם במצלמה הזו מתחת לחריגה של 10% (מה שאין לי מושג מה הם יקבעו) זה יתיר לנסוע שם בלי להצטלם כ120קמש.. אזי אם הנהג יראה בספידומטר 130 הוא עדין לא יצולם.. ואם נניח הוא יראה בספידומטר שלו 140 אז לגבי רוב הרכבים בגלל צורת עבודת הספידומטר..הוא ישלם בפועל על נסיעה במהירות של 125קמש

  2. אבי אלוני

    שלום חנן,

    האתר שלך הוא משב רוח מרענן במדבר השטויות והשמועות הסובב אותנו לאחרונה. אולי יש קשר בין העיצוב המיושן-משהו של האתר לבין האמינות של פעם שאנו מתגעגעים אליה כל כך בימים אלה ? תמיהני.
    תודה לך על תרומתך לשפיות,
    אנא המשך ככל שתוכל.

    אבי אלוני, ירושלים.

  3. יאיר מלכיאור

    למיטב ידיעתי (כך למדתי בקורס רענון נהיגה) צומת מבטלת תמרור מהירות. כלומר אם היתה מהירות חריגה מותרת (כגון 100 קמ"ש בבין עירוני או 60 בעירוני) עד לצומת אז בצומת חוזרים למהירות הרגילה המותרת, קרי: בכביש עירוני עד 50 קמ"ש בבין עירוני ללא הפרדה פיזית בין הנתיבים 80 קמ"ש ועם הפרדה פיזית 90 קמ"ש.

  4. "המהירות המותרת בצומת היא כמו המהירות המותרת בקטע הכביש שלפני הצומת" – לא מדוייק.
    צומת מבטל תמרור מהירות. למשל בכביש בגין בירושלים, המוגדר דרך עירונית – אולם ישנו תמרור המתיר לסוע במהירות 80 קמ"ש. בהגעה לצומת מתבטל התמרור ומותר לסוע אך ורק במהירות 50 קמ"ש.

  5. שימו לב שבמקרה של תאונה בצומת, חברות הביטוח מייד מורידות 30% מהפיצויים. הטענה היא כי יש "אחריות תורמת" או משהו כזה, כיוון שכאשר נכנסים לצומת צריך לנקוט במשנה מהירות ולנסוע לאט יותר.
    אם לוחצים על חברת הביטוח הסעיף מתבטל בהרבה מקרים.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top