נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / זהירות מאפליקציה MEZEZE

זהירות מאפליקציה MEZEZE (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

להלן תגובת חברת Mezeze. "צוות Mezeze מודע לחוזר המשטרה ולתוכנו, דיבר עם החתום עליו והעניין נמצא בבדיקה. אציין כי החוזר הינו פנימי ומופנה לשוטרי משטרת ישראל ולהם בלבד. אין מסמך זה מהווה אינדיקציה או המלצה מטעם משטרת לאי הורדת האפליקציה. אציין כי בחוזר המשטרה אין כל קביעה לגבי חוקיותה של האפליקציה אלא זוהי המלצה גרידא. בעת התקנת האפליקציה המשתמש הוא הוא מאשר שיתוף ספר הטלפונים, כשם שתוכל לראות בעת התקנתה. כמו כן אדגיש כי עתה אין עוד בנדרש מן המשתמש הגדרת מיקומו. לסיום, אחזור ואומר כי אין המלצת החוזר כלפי כלל האוכלוסייה אלא בקרב שוטרים בלבד וזאת מטעמים מובנים של בטחון לאומי. להלן תנאי השימוש ביישום כפי שמופיע באתר."

ניסיתי ליצור קשר עם המשטרה כדי לוודא שהוא אותנטי. מתגובת חברת Mezeze אני יכול להסיק שהוא אותנטי כי הם לא הכחישו זאת.

באופן אישי אני חושב שהיישום הזה הוא סכנה לפרטיותי ולפרטיות אנשים אחרים. לא אתקין אותו ואני לא ממליץ לאחרים להתקין אותו. העובדה שמסרתי לאדם מסויים את פרטי הקשר שלי אין פירושו שאני מאשר לו להעביר אותם לאחרים.

המקור:

מסתובבת סריקה של מסמך שמקורו במשטרה המזהיר מפני אפליקציה לסמארטפונים בשם Mazeze. לצפיה במסמך - PDF.

10 תגובות

  1. השימוש שהאפליקציה עושה בספר הכתובות באמת נשמע מסוכן, אפילו אם הם מצהירים על כך באתר.

    תוכל אולי להכריע בשאלה האם קיים בנימין דהן ותחום סלולר במשטרת ישראל, או לא? לפני שנתיים כתבת שאין תחום כזה במשטרה: https://irrelevant.org.il/2010/07/09/3186

  2. האפליקציה הזאת היא חדירה לפרטיות והקמת דאטהבייס מטורף של אלפי אנשים שלא מרצונם!!!
    רק בישראל יכולים להפיץ אפיליקציה כזאת

  3. ראוי לציין שיש משהו קצת לא הוגן במסמך המצורף, המחבר בין החוזר (הרלוונטי) של משטרת ישראל הנוגע לתוכנה המדוברת, לבין "רוגלות" לא חוקיות למהדרין הנידונות בדף השני (והלא רלוונטי). לו הייתי יכול לערוך פי.די.אף הייתי מעביר את המייל הזה עם חוזר המשטרה בלבד.

  4. אני לא מכיר את האפליקציה הספציפית הזו, ובהחלט יתכן שהיא או דומות לה פוגעות בפרטיות, אבל ספציפית לגבי אמינות המכתב – אותו בנימין דהן כיכב באתר זה בעבר כמדומני, במקרים קצת יותר מופרכים..
    https://irrelevant.org.il/2010/07/09/3186
    יתכן שהוא באמת קיים, אבל זה שהוא שוטר לא אומר שכל מה שהוא כותב אמין..

  5. בלי קשר לזהותו של הכותב או אמינות החוזר, השימוש באפליקציה הוא חדירה מסיבית לפרטיות, בעיקר לזו של אנשים שמישהו מחבריהם\מכריהם התקין את האפליקציה ופרטיהם כעת נוספו אלי מסד הנתונים ללא ידיעתם ואישורם.

    אני פניתי לאל יוצרי האפליקציה לפני כשלושה חודשים בעניין זה ומעולם לא קיבלתי תשובה.

  6. לא מעט אפליקציות פוגעות בפרטיות של המשתמש, במסווה של נתינת שירות כזה ואחר. האפליקציה הזו מגדילה לעשות, בכך שהיא מעתיקה את ספר הטלפונים לבסיס נתונים שלה, ובכך יכולה לעשות כל מיני שימושים גם לרעה בנתונים הללו. למשל לאתר כל מיני קשרים, בין כל מיני אנשים.

    יש לשאול את החברה האם היא מאשרת שהיא עושה זאת, ואיך היא מצדיקה עניין זה. שהרי בכדי לתת את השירות המבוקש, אין היא צריכה להעתיק מכל המשתמשים את ספרי הטלפונים שלהם, ולמעשה אין היא צריכה לגעת בכלל באנשי הקשר. התירוץ שלהם שמדובר רק בחוזר פנימי, שלא מיועד לכלל האזרחים, הוא תירוץ לא לעניין, מכיוון שהחוזר מזהיר באופן כללי משימוש באפליקציה זו.

  7. אומנם המשתמש מאשר לאפליקציה גישה לספר הטלפונים שלו, אבל אף אחד לא מבקש מאנשי הקשר באותו ספר טלפונים אישור לחשוף את הפרטים שלהם בצורה כזו.
    פשוט מרתיח ומדאיג

  8. פוגעת בפרטיות בצורה גלויה ביותר ! שיא החוצפה מצד המפתח לעשות דבר כזה !
    אני מאוד מקווה שהוא יסגור את השירות למרות שנזק כבר נגרם ! מספר הטלפון שלי ושל המשפחה כבר דלף לעשרות ולמאות אלפי משתמשים !!
    כמובן מנגד רצוני ! ולא, לא הורדתי את האפליקצייה !

  9. אפליקציה לגיטימית ביותר. ישנם אנשים שרוצים לדעת מי מתקשר אליהם, אפילו אם הוא לא נמצא אצלם בספר הטלפונים האישי, האפליקציה הזו נותנת פיתרון לאנשים הללו. כל עוד הדרישה לשיתוף ספר הטלפונים היא שקופה וידועה למשתמש, אין שום בעיה.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top