נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - לא להעביר / רשיון חדש עם מועד הוצאת רישיון

רשיון חדש עם מועד הוצאת רישיון (המלצה - לא להעביר)

ההסבר:

לא נכון. משרד התחבורה דורש תשלום של 52 ש"ח על הנפקת רשיון חדש עם מועד הוצאת הרשיון. ראו את הכתבה משרד התחבורה פישל - הציבור ישלם.

עדכון 3.10.2008 - תגובה רשמית של דובר משרד התחבורה: משרד התחבורה הנפיק את רשיונות הנהיגה החדשים בהתאם לתקינה הארופאית. לא ארעה שום טעות ולא נשמט סעיף הוותק ברשיון בנהיגה.

אין כל בעיה לשכור רכב בחו"ל עם רשיון הנהיגה החדש גם כאשר "לא מצויין" הוותק בנהיגה. כאשר מדובר בנהג חדש מצויין ברשיון הנהיגה סעיף של נהג חדש בעברית ובאנגלית.

ברשיונות הנהיגה החדשים המונפקים כיום מצויין סעיף הוותק בנהיגה למרות שהדבר אינו נחוץ אולם הדבר נעשה בעקבות מספר פניות שהופנו אלינו לציין ברשיון את הוותק בנהיגה.

מי שמבקש כיום להנפיק רשיון חדש מתבקש לשלם עבור הנפקת הרשיון וכלל לא מדובר בטעות שנעשתה על ידי משרד התחבורה.

המקור:

משרד התחבורה טעה וכל רישיונות הנהיגה החדשים שהונפקו בשנה האחרונה לא הופיע מועד הוצאת הרישיון המראה את הוותק של בעל הרישיון וזה גרם לבעיות שונות מול חברות השכרת רכב בארץ ובחו"ל ומול חברות ביטוח. לאחר נקיטת צעדים משפטיים נגד המדינה/משרד התחבורה סוף סוף הם הבינו ולקחו אחריות וע"מ לא לפצות את כל בעלי הרישיונות שכבר הנפיקו להם רישיון בהוצאה כספית שעלולה להגיע לעשרות מיליונים הוחלט שכל אזרח שהונפק לו רישיון חדש ללא מועד ההוצאה יקבל רישיון חדש עם השלמת התאריך החסר ללא תשלום נוסף. לקבלת הרישיון יש לצלצל 5678* והרישיון החדש אמור להגיע תוך חודש ימים מיום הבקשה. תעבירו הלאה לחברים נוספים ובהצלחה.

תגובה אחת

  1. שלום,
    אתם טועים, לפחות חלקית, זו כן טעות של משרד התחבורה. לפני מספר ימים פניתי אליהם בדבר זה שברישיון הנהיגה שלי שחודש לאחרונה ב-2007 לא מצוין בגב הרישיון תאריך הוצאת הרישיון לראשונה לצד איור דרגת הרישיון. תגובתם מאתמול – "רישיון חדש, ללא עלות – בדרך אליך בדואר". אמנם זה כבר לא רלוונטי (תרתי משמע), כי כיום, 2012, עברו 5 שנים מהנפקת הפלסטיק של הרישיון ושום חברת השכרה בחו"ל (או בארץ) לא תעשה בעיות, אך אם הייתי מנסה לשכור רכב מספר חודשים לאחר הנפקת הרישיון ב-2007 – הייתי נתקל בסירוב לא נעים. לגבי זה שעל רישיון של נהג חדש יש הערה של נהג חדש – לא הייתי סומך על זה שכל פקיד בחברת השכרה מכיר את זה. כמו שיש המלצה להצטייד תמיד ברישיון נהיגה בינלאומי (כמו שמ.מ.ס.י. מנפיקה) כי לא כל שוטר יכבד את רישיון הנהיגה הלאומי הישראלי. גם לפי התקן האירופאי – שלפיו מונפקים הרישיונות בישראל – יש לציין את שנת קבלת הרישיון לראשונה לצד איור הדרגה בגב הרישיון. סיכום: כן טעות של משרד התחבורה, והם מנפיקים רישיון חדש לפי דרישה ללא עלות.

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top