נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / שימוש בחשבון הבנק שלי ללא רשות באמצעות מכשיר הנייד שלי

שימוש בחשבון הבנק שלי ללא רשות באמצעות מכשיר הנייד שלי (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

זו לא הפעם הראשונה שמסתובב מכתב המתלונן על חיובים בגין שירותי תוכן נוספים. אולי הגיע הזמן באמת שחברות הסלולר יאפשרו חיוב רק באישור הלקוח (opt in) ולא יחסמו רק עם בקשת הלקוח (opt out)

המקור:

בתאריך 04.11.07 קיבלתי את חשבון הטלפון הנייד שברשותי כמו בכל חודש.
מתוקף היותי אדם מסודר בדקתי את החשבון ובין השורות המפרטות את סכומי הכסף, הופיע גם סכום של קרוב ל-18 ₪ ולידו הסימן @ - תחת הכותרת "שירותי תוכן נוספים".
כיוון שלפני כמה חודשים ביטלתי את כל שירותי האינטרנט לנייד שלי וכמו כן ביטלתי אפשרות לשלוח הודעות טקסט יוצאות (מטעמי חסכון), השורה הזו תחת הסימן @ צדה את עיניי והחלטתי לבדוק את פשר העניין.
צלצלתי אל מוקד שירות הלקוחות של סלקום *123 ולהפתעתי הרבה, הנציג שענה לי ושאותו שאלתי לפשר העניין, טען: "זה לא אנחנו חייבנו אותך" (!)
"אז אם לא אתם חייבתם אותי – מי כן חייב?" שאלתי בתמיהה.
מסתבר, שקיימת בשוק חברה בשם "שמיר" אשר שולחת הודעות טקסט וברגע שבעל המכשיר, מקבל את אותן הודעות, הוא משלם עליהן ללא ידיעתו.
לדברי נציג סלקום, קיימת הרשאה מטעם משרד התקשורת (מכותבים) לחברת שמיר לעשות ככל העולה על רוחה ולהעביר הודעות טקסט ושירותי תוכן בתשלום ללקוחות, מבלי שהתבקשו או קיבלו את אישורם לעשות זאת.
איני זוכר שקיבלתי הודעות שכאלו ולכן פניתי ישירות לחברת שמיר (בטלפון 1-599-55-44-00) והגעתי לשירות השארת הודעות. ביקשתי שיחזרו אלי בדחיפות ואכן, לאחר שעה קלה, חזרה אלי נציגת החברה.
כמובן שלא בזבזתי זמן ומיד דיברתי בטון תקיף, שאלתי אותה מי נתן לכם רשות למשוך כספים מחשבון הבנק שלי תחת חסותה של חברת סלקום?
הנציגה אמרה שגלשתי באמצעות מכשיר הסלקום שלי. כשאמרתי לה שאין לי שירותי אינטרנט במכשיר משום שביטלתי אותו, החליטה הנציגה כי גלשתי לאתר אינטרנט כלשהו באמצעות המחשב ודרכו הורדתי רינגטונים וסרטי אנימציה אל הנייד שלי ועל כך אני משלם.
מעולם לא גלשתי לאתר האינטרנט שציינה אותה נציגה ( WWW.WHAT.CO.IL) ויתרה מכך, מעולם לא הורדתי סרטים או רינגטונים אל מכשיר הנייד שלי, שלא באמצעות חברת סלקום בלבד ואין לי שירות הודעות טקסט יוצאות מחודש מאי 2007 , כך שגם לא יכולתי להגיב להודעות כלשהן אשר נשלחו אלי.
כאשר ראתה אותה נציגה, כי אני "אגוז קשה" ותרגיל ה"מצליח" לא הצליח, היא הודיעה לי כי תזכה אותי עבור הסכום ותחסום אותי מקבלת שירותים דומים בעתיד.
לאן הגענו? כיצד יתכן כי חברת סלולר הגדולה ביותר בשוק, אשר חרטה על דגלה אמינות וקשר חם ומשפחתי עם קהל הלקוחות שלה, נותנת יד לשערורייה שכזו ובאיזו זכות, נותנים לאיזו חברת שירותי תוכן - ריקים מתוכן , מיותרים וחסרי משמעות, להכניס יד לכיס שלי או לחשבון הבנק שלי ולגבות כספים מבלי לקבל את רשותי ?!
אני מבקש מכם נכבדיי, בכל לשון של בקשה, לבדוק את הנושא לעומקו.
כל ההתנהלות מול חברות סלולר גדולות מתבצעת היום דרך כרטיסי אשראי מתוך אמון מלא ומתוך ידיעה כי אני משלם עבור השירותים שהזמנתי ולא עבור שירותי חברה כלשהי.
מה זה ומי זה בכלל חברת שמיר ובאיזו זכות נתן משרד התקשורת הרשאה לאותה חברה, לקחת כסף באמצעות חשבון הנייד שלי?
מבחינתי, הדבר משול לאדם זר שצועד אחריי ברחוב, מושיט יד לכיס שלי ולוקח מה שהוא רוצה.
כרגע, בואו ורק נניח כי בינינו, בין מאות אלפי הלקוחות של חברת סלקום, ישנם כאלו שאינם מודעים כלל לכל נושא ספקי התוכן ומשלמים סכומים הנעים בין 10 ₪ ל- 20 ₪ כל חודש והסכום מגולם בתוך שורת הגלישה באינטרנט באמצעות המכשיר, הרי שישנו סיכוי סביר כי התרגיל מכניס לחברת שמיר מאות אלפי שקלים בחודש, מלקוחות אשר אינם מודעים כלל לעובדה שהם משלמים את הכסף הזה.
זו שערורייה שאין כדוגמתה וגניבה בחסות משרד התקשורת וחברת סלקום.
נציגי חברת סלקום – אגב, לא מסרו לי מספר פקס למשלוח מכתב זה ולכן הם אינם מכותבים.

אשמח אם תבררו את הנושא ואשמח לקבל תשובות רציונאליות והגיוניות לאחר שיבוצע הבירור.

בכבוד רב,
גיא זלוטניק

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top