נהניתם מהאתר? האתר הועיל לכם ותרצו לתרום?

לכל התכנים באתר בנושא נגיף הקורונה

הנך כאן: דף הבית / המלצה - אפשר להעביר / שליו שבת – ניתוח דחוף בארה"ב

שליו שבת – ניתוח דחוף בארה"ב (המלצה - אפשר להעביר)

ההסבר:

דיברתי בטלפון עם סמדר, אחת מיוזמות המכתב ובקשת התרומה. נפתח חשבון בנק שאלה הם פרטיו:

נעמי דניאל חפץ עו"ד עבור שליו שבת

בנק הפועלים

סניף 600

חשבון : 254862

סמדר הבטיחה לי לשלוח לי (ולאחרים) עדכון על התפתחות גיוס התרומות והניתוחים.

המקור:

1. ביום 21/5/2000 נסעה שליו שבת, אז בת שנתיים, יחד עם אמה ואחיה (אז בן 4.5) בעיר יריחו, בדרכם הביתה. (התקופה היתה טרום האינתיפאדה החדשה, כך שמותר גם מותר היה לנסוע בעיר יריחו בעת ההיא).

2. בזמן שעברו בתוך העיר יריחו, נזרק לתוך רכבם בקבוק תבערה ותוך שניות האש אחזה ברכב, בשליו הקטנה שהיתה קשורה בכסא בטיחות במושב האחורי ובאמה שנהגה את הרכב. אחיה ניצל בנס.

3. שליו ואמה פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם שליו סווגה כסובלת מכוויות בדרגה 3 והרופאים לא נתנו לה סיכוי רב לחיים. אמה נפגעה גם היא מכוויות בפניה וידיה. לשמחתנו, בנס בל יתואר, שליו ניצחה את הסיכויים!

4. בימים הראשונים שלאחר הפיגוע, שליו היתה מורדמת על מנת שלא תרגיש את הכאבים העזים המלווים בסוג כה קשה זה של כוויות. הרופאים לא חשבו שתוכל לעמוד בכאבים אלה.

5. לאחר 8 ימים בטיפול נמרץ התעוררה שליו, הוציאה בכוח את מכשיר ההנשמה וקראה לאימה. שליו המשיכה ונלחמה בפציעתה הקשה וסך הכל שהתה בבית החולים כחודשים. הטיפול השוטף כלל מקלחות לניקוי ההפרשות מהפצעים הפתוחים, משיחת הפצעים במשחות מיוחדות וחבישה. הטיפול הקשה נעשה פעמיים ביום כששליו בהכרה מלאה.

5. שליו, היום בת 6, ניצחה אמנם את הסיכויים, ותודה לאל, שרדה את הפיגוע הנוראי שעברה, אך חייה של שליו אינם כשל כל ילדה בת 6 רגילה. מאז שהשתחררה לראשונה מבית החולים, עברה שליו בארבע השנים האחרונות עשרות ניתוחים, על מנת לשחזר חלקים מסוימים בגופה.

6. שליו, היא ילדה מקסימה, מתוקה, חכמה וטובת לב. אך המתבונן בה לראשונה לא יאמין למראה עיניו. כתוצאה מהפיגוע הנוראי, שליו שרופה מכף רגל ועד ראש! רגליה, בטנה וידיה שרופות לחלוטין ואף חסרות לה כל אצבעות יד שמאל, אך הנורא מכל הם פניה: אפה שרוף למחצה, הלחי שלה שרופה, אין לה אוזן שמאל(!!!), אף גבתה השמאלית נשרפה וכל ראשה שרוף, כך ששער ראשה אינו צומח!

7. שליו ומשפחתה מתגוררים במושב ברמת הגולן. לעיתים תכופות עליהם לבקר בבית החולים תל השומר לבדיקות, טיפולים וניתוחים. לכל ביקור בבית החולים, נוסעים אלי וסיגל עם שליו ועם שני אחיה של שליו: נוה וינאי.

8. כמו כן, מאז הפיגוע מלווה שליו בעובדת סוציאלית ובפסיכולוגית, אשר נפגשות עמה פעם בשבוע ועוזרות לה להתמודד עם הקשיים אשר היא נתקלת בהם. בנוסף, שליו עוברת טיפולים שונים נוספים, פעמיים בשבוע שליו עוברת טיפולים הידרוטרפים, רכיבה טיפולית וריפוי בעיסוק.

9. לפני כשנה, החלה שליו להרגיש שונה, הרי לכל הבנות בגן יש שיער כל כך יפה ורק היא תמיד צריכה להסתיר את ראשה הקירח עם כובע. וכך, מיוזמתה שלה, ביקשה שליו מהוריה לקנות לה פיאה. עקב סוג הכוויות הקשה, כוויות אשר מטבען כל הזמן משתנות נרכשה עבור שליו פיאה מיוחדת, אשר יוצרה ויובאה באופן מיוחד מסין.

10. הוריה של שליו, אלי וסיגל, היו בתקופה שלפני הפיגוע, בעלי קייטרינג משגשג. כתוצאה מהפיגוע נאלצו לבטל אירועים שהיו מתוכננים, שכן כאמור אף סיגל היתה מאושפזת בבית החולים ואלי עשה ימים כלילות בבית החולים, נע ונד בין מיטת בתו לבין מיטת אשתו. הם ספגו הפסדים רבים ונאלצו לסגור את העסק שכה הצליח ופירנס אותם בכבוד.

11. בעקבות הפיגוע קשה להם לשקם עצמם מבחינה עיסקית כלכלית כיוון שאת רוב זמנם משקיעים בטיפולים בשליו. נסיונותיהם להתקדם נפסקים תכופות עקב הניתוחים והטיפולים הקוטעים את רצף העבודה.

12. מספר חודשים לאחר הפיגוע, כשעיקלו הוריה של שליו את חומרת הפציעה ותוצאותיה החלו לברר אפשרויות לשיקום מראה פניה וגופה של שליו. כך הגיעו אל ד"ר פלדמן הידוע כטוב המנתחים הפלסטים לשיקום ילדים שנפגעו מכוויות. לבקשתו שלחו אליו תמונות של שליו, ולאחר הערכת המצב, אמר שהוא יכול לנתח אותה.

13. סיגל ואלי פנו לביטוח הלאומי בישראל, אשר אמור לכסות הוצאות אלה ולאחר בקשות אינספור, דיונים ארוכים וכן שביתות, במשך למעלה מחצי שנה, אישר הביטוח לאומי לבצע את הניתוח אצל ד"ר פלדמן בבוסון. המוסד לביטוח לאומי מכסה את עלות הניתוח, הנסיעה ועלות השהיה של שליו והורה אחד בלבד. שליו קרובה מאוד לשני אחיה נוה בן 8 וינאי בן שנה וחצי אשר מלווים אותה לכל טיפול או ניתוח בבית החולים. קרבת אחיה אליה לאחר הניתוחים מעודד את רוחה ומחזק אותה.

14. הניתוח נקבע ליום 21/5/2004 ועליהם להיפגש עם ד"ר פלדמן כבר ביום שני ה – 17/5/2004. בימים אלה ממש נערכים כל חבריהם של סיגל ואלי על מנת לנסות ולגייס כסף ו/או תרומות נוספות עבור נסיעתם (כגון: כרטיסי טיסה, מקום ללון בו בבוסטון וכ').

15. לצורך הניתוח, שהותם בבוסטון מוערכת כעת בתקופה של 3 שבועות.

16. שליו עומדת לעבור ניתוחים נוספים בחו"ל כשהניתוח הבא כבר בספטמבר הקרוב.

17. אנו מבקשים מכל מי שיכול לעזור בגיוס המשאבים שיעזרו לבני משפחתה ללוות אותה לניתוחים בחו"ל.

בכבוד רב ובתודה מראש על הסיוע,

שליו, סיגל ואלי שבת

להלן מכתבה של עו"ד נעמי דניאל חפץ, הנאמנה של חשבון הבנק:

מספרנו ד/16/4 OUR REF

תל אביב, 11 במאי 2004

לכל מאן דבעי

א.ג.נ,

הנדון: גיוס כספים עבור הילדה שליו שבת

1. כידוע לכם, אנו עומלים בימים אלו, לנסות ולגייס כספים עבור הילדה שליו שבת, אשר נפצעה באופן קשה, בפיגוע טרור שהתרחש לפני כ-4 שנים ומאז ועד היום עוברת היא ניתוחים וטיפולים אין ספור, על מנת לנסות ולהקנות לה

מדיניות פרסום תגובות באתר

  • מטרות התגובות באתר: להוסיף מידע להסבר, להסכים או לחלוק על המידע שבהסבר או בהמלצה.
  • אם ברצונכם להתלונן על האובייקטיביות של האתר, קראו קודם את הדף אתר זה אינו אובייקטיבי
  • התגובות מתפרסמות רק לאחר אישור
  • אין הבטחה שהתגובות יאושרו
  • ישנה אפשרות שתגובות יעברו עריכה לפני הפרסום
  • התגובות צריכות להיות קשורות למכתב או להסבר
  • לא יתפרסמו תגובות שאינן מכבדות את כותבי התגובות ואת הקוראים.

שימו לב! אם תרצו לשלוח לי שמועה כדי שאבדוק אותה, התגובות הן לא המקום.

הקליקו כאן לדף צרו קשר

מה יש לך לתרום?

כתובת הדואל שלך לא תוצג. שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top